Air France – KLM Grupa, koju čine zrakoplovne kompanije Air France, KLM i Transavia, kao svoj strateški cilj je postavila smanjenje emisija plinova s efektom staklenika za 30% u odnosu na 2019. godinu. Kako bi postigla navedeni cilj, uložit će čak 2 milijarde eura godišnje u zrakoplove nove generacije.
Air France-KLM strategija za smanjenje CO2 emisije za 30% do 2030. godine u odnosu na 2019, zasniva se na tri ključne poluge: modernizaciju flote, upotrebu održivog zrakoplovnog goriva i optimizaciju operacija. Znanstvenu potkovanost ove strategije potvrdila je i Science Based Targets initiative (SBTi), međunarodna organizacija koja pomaže kompanijama da dostignu ekološke ciljeve dogovorene Pariškim sporazumom o klimatskim promjenama. Prema SBTi, metodologija i ciljevi Air France-KLM Grupe su u skladu s Pariškim sporazumom, koji je kao globalni cilj proglasio zadržavanje povećanja globalne prosječne temperature znatno ispod 2 °C u odnosu na predindustrijski period.
Prema navedenom planu, cilj je da do 2028. godine Air France-KLM Grupa u svojoj floti ima 64% zrakoplova nove generacije, a za ostvarenje tog cilja zrakoplovna grupa trenutno ulaže preko 2 milijarde eura godišnje u kupovinu istih. Zrakoplovi najnovije generacije (poput Airbus A220s, Airbus A320 i A321neos, Airbus A350s, Boeing 787s i Embraer 195-E2s) ispuštaju do 25% manje CO2 u odnosu na svoje prethodnike.
Upotreba nefosilnog, održivog zrakoplovnog goriva (SAF – Sustainable Aviation Fuel) koje se proizvodi od industrijskog ili kućnog otpada može smanjiti emisiju CO2 za čak 80%. Air France i KLM bili su pioniri u korištenju ovih alternativnih goriva, a cilj grupe je da do 2030. godine SAF sudjeluje s 10% u ukupnoj količini mlaznog goriva. Kako je upotreba fosilnog goriva glavni uzrok emisije štetnih plinova, tako je prelazak na trenutno četiri puta skuplje održivo zrakoplovno-gorivo ključno za dekarbonizaciju zračnog prometa.
Inicijativa znanstveno zasnovanih ciljeva (Science Based Targets initiative, SBTi) predstavlja globalnu suradnju između Projekta za objavljivanje količine emisija ugljenika (CDP), Svjetskog instituta za resurse (WRI), Svjetskog fonda za prirodu (WWF) i Globalnog dogovora Ujedinjenih naroda (UN Global Contract). SBTi nezavisno procijenjuje i potvrđuje ciljeve kompanija za emisiju CO₂ na osnovu znanstvenog pristupa i kriterija.
Optimizacija operacija podrazumijeva niz procedura koje dovode do smanjenje potrošnje goriva, poput eko-pilotiranja, taksiranja korištenjem jednog motora i dr.
“Grupa je osmislila dosljedan pristup, razvijen u okviru Grupne strategije održivosti, s ciljem smanjenja emisija CO₂ na temelju tri glavna stupa: obnavljanje flote, održivo gorivo za zrakoplove, operativne mjere“, rekao je Benjamin Smith, izvršni direktor Air France-KLM Grupe. “Odobrenje ciljeva od strane SBTi ključni
je element za Grupu kako bi osigurala da je strategija dekarbonizacije Air France-KLM-a u skladu sa znanstvenim ciljevima.“
“Suočen s klimatskim izazovima, uz sve zrakoplovne prijevoznike u Air France-KLM Grupi, Air France preuzima odgovornost i u potpunosti je predan smanjenju svog ugljičnog otiska“, rekla je Anne Rigail, izvršna direktorica Air Francea. „Ove smo godine izradili strategiju po mjeri pod nazivom Air France ACT, koja se temelji na četiri stupa: ubrzana obnova naše flote, postupno korištenje SAF-a izvan francuskih i europskih mandata, razvoj ekološki odgovornog pilotiranja i uvođenje intermodalnosti kroz našu pojačanu suradnju sa željezničkim operaterima.”
“Zajedno s Air France-KLM-om i Air France-om, KLM ima snažne ambicije kada je u pitanju održivost zrakoplovstva i balansiranje razvoja naše mreže s okolišem“, rekla je Marjan Rintel, glavna izvršna direktorica KLM-a. “To zahtijeva temeljne odluke u vezi s našom flotom, našim operacijama i našom potrošnjom goriva. Znanstveno utemeljeni ciljevi i povezani smjer smanjenja CO2 pružaju jasnoću i, u isto vrijeme, podrazumijevaju velike izazove. Kako bismo ih učinili izvedivima, blisko surađujemo jedni s drugima i s našim sektorskim partnerima kako bismo razvili tehnička rješenja i inovacije koje podržavaju energetsku tranziciju u zrakoplovstvu.”
Tekst: PR
Foto: PR