Iako je obilježavanje Dana planeta Zemlje iza nas, tema održivosti ostaje važnija nego ikad. Earth Day Brunch by Annapurna & Filteraj proslavio je tu ideju na najukusniji i najodrživiji način – kroz događaj koji je okupio ljubitelje održivog načina života, etičke prehrane i zero waste filozofije.
U toploj i intimnoj atmosferi Filteraj coffee shopa u samom srcu Zagreba, brunch je započeo inspirativnim uvodnim govorima Vlatke Kuzmić, vlasnice brenda Annapurna – pionira veganskih proizvoda poput tofua, seitana i tempeha, te Lori Brnčić, vlasnice Filteraj coffee shopa – prvog i jedinog zero waste coffee shopa u Hrvatskoj. Njihov poslovni put temelji se bez kompromisa na njegovanju i pridavanju važnosti jednostavnim, svakodnevnim navikama iz ljubavi prema planetu i životinjama. Događaj je bio prožet filozofijom da održivost nije komplicirana – naprotiv, može biti ukusna, zabavna i nadasve zajednička.

Pioniri inspiracije održivog načina života i etičke prehrane
„Annapurna je započela svoj put 2001. godine, kada smo suprug Miroslav i ja, tada još studenti bez prethodnog radnog iskustva, pokrenuli mali obrt iz osobne potrebe i dubokog uvjerenja. U to vrijeme u Hrvatskoj gotovo da nije postojala ponuda veganske i ekološke hrane – nije bilo brendova na koje bismo se mogli ugledati, a informacije su bile ograničene, bez YouTube tutorijala ili lako dostupnih recepata na internetu. Sve smo učili sami, kroz pokušaje i pogreške, iz vlastite kuhinje. Krenuli smo s tek četiri proizvoda, a danas, više od dvadeset godina kasnije, Annapurna posluje u proizvodnom pogonu od 1000 m², s portfeljem od oko 50 proizvoda. Dnevno proizvedemo između 1,5 i 2 tone tofua, a dio naše proizvodnje ide i u izvoz. I dalje vjerujemo da se kvaliteta i etičnost ne isključuju – one su temelj svega što radimo.“ – ispričala je Vlatka Kuzmić iz Annapurne.

„Filteraj je nastao iz želje da održivost bude jednostavna, primjenjiva i svakodnevna. Vjerujemo da posložen život prirodno vodi prema održivom životu – zato smo u naš zero waste coffee shop utkali sve ono što želimo vidjeti u budućnosti: manje otpada, više svijesti i puno dobrih navika. S jedne strane radimo na razvoju i testiranju zero waste rješenja za ugostiteljstvo, kako bismo mogli educirati i druge – a s druge strane, trudimo se našim gostima olakšati put prema kvalitetnijem životu. Naša biljna mlijeka radimo sami, bez aditiva. Imamo ih četiri vrste – od badema, zobi, lješnjaka te cococash, koji je naš best seller – kombinacija kokosa, indijskih oraščića i datulja. Mogu se kupiti u refill bocama i traju 4–5 dana, kao i brojni drugi proizvodi koje nudimo kroz naš refill program. Naš je cilj pokazati da male navike – kao što je punjenje boce umjesto kupnje nove – čine veliku razliku. I da održivost može biti stvarno fina.“ – izjavila je Lori iz Filteraja.

Prezentacije i plant based degustacije u duhu održivosti i zero-wastea
Potom je uslijedila prezentacija izrade Filterajovog najprodavanijeg biljnog mlijeka cococash, uz koju je Lori podijelila i brojne korisne savjete – od iskorištavanja preostale pulpe za pripremu kolača, do trikova za svakodnevnu zero waste rutinu.
Za brunch je poslužena prava gozba plant based jela:
- veganski sendviči na sourdough kruhu iz Bread Cluba s Annapurna proizvodima – tofu, seitan, slani namazi i maslaci od orašida,
- deserti poput slanih košarica Marine Obradović, veganske pince od tofua koju je pripremio Juraj Močilac te carrot cake Ane Verbanac,
- chia pudinzi s Filterajevim biljnim mlijekom i Annapurna namazima,
- topli i osvježavajući napici iz ponude Filteraja.

Pokloni s porukom: Goodie bag u znaku zero waste filozofije
Posebnu čar događanju dali su i pažljivo osmišljeni goodie bagovi – s poklonima koji pričaju zero waste priču: refill deterdženti iz Filteraja, Annapurna maslac od kikirikija i ručno rađene pamučne posudice hrvatskog brenda List Living. Ovaj dizajnerski brend poznat je po svojoj predanosti održivosti i estetici jednostavnog življenja, s funkcionalnim komadima za dom izrađenima od prirodnih materijala i lokalne proizvodnje.
Zanimljivo je da su za refill posude korištene assorted staklenke iz Filterajovog donacijskog kutka s posebnim printom, naglašavajući dodatno važnost ponovne upotrebe kroz dizajn.

Uzvanici su bili zadovoljni jednim novitetom koji je predstavljen na brunchu
Gosti, među kojima su bili Mario Valentić, Tara Rosandić, Marina Brekalo, Nataša Rajčević, Jelena Markota, Marina Obradović, Juraj Močilac, Mateja Kobescak, Ana Verbanac, Marina Matijević, Martina Kolarić, Ana Ivančić Šola i drugi, događaj su napustili s punim srcima, inspirirani i obogaćeni idejama kako živjeti održivije – ali i s punim rukama, jer zahvaljujući Oazi Joyfull Kitchen i njihovim posudicama za hranu, višak hrane s događanja pažljivo je spakiran za ponijeti – sve po načelu zero waste.




„Genijalno je da su nas poslužili s posudicama to-go da slobodno ponesemo doma što je ostalo od hrane s eventa. Potpisujem da bi ovo svi trebali. Baš je bilo lijepo!“ – komentirala je na društvenim mrežama Marina Matijević (jaboljigrađanin).
Earth Day Brunch by Annapurna & Filteraj dokazao je da je moguće spojiti ekologiju, održivost, zdravu prehranu, edukaciju i uživanje u hrani – i to s puno stila i topline.
Tekst: PR
Foto: Lovro Ohlhofer