LELO istražuje – Dok se s digitalnim dobom puno toga mijenja, koliko se mijenjaju međugeneracijske seksualne preferencije

by Petra Šafranko

Generacijske razlike oduvijek su izazivale znatiželju, a dolazak milenijalaca i generacije Z dodatno je pojačao zanimanje za ovu temu. Ove dvije generacije, koje su odrasle u digitalnom dobu, pokazuju koliko se puno – ili malo – toga promijenilo od pojave interneta. Pa koliko su se seksualne preferencije milenijalaca doista promijenile u posljednjih tri desetljeća? LELO je proveo anketu među gotovo 8000 milenijalaca kako bi saznao kako napreduje ova generacija, poznata po opuštenom pristupu seksu i povezivanju putem aplikacija, u usporedbi s mlađom generacijom.

LELO brend

LELO je vodeći svjetski brend u kategoriji luksuznih intimnih proizvoda. Godine 2003. kada je utemeljen, LELO je transformirao izgled, osjećaj i opću percepciju osnovnih masažera, a svoju predanost kvaliteti i inovaciji nastavlja primenjivati i danas u proizvodnji intimnih dodataka i masažnih svijeća na bazi soje. Iza brenda LELO stoji švedska tvrtka LELOi AB, s uredima od Stockholma do San Josea, od Sydneya do Šangaja.

Kakav je zapravo seksualni život milenijalaca?

Brojna istraživanja (većina čak) pokazuju kako ova dobna skupina ima manje seksualnih odnosa u usporedbi sa starijim generacijama, ali i s onom iza njih. Razlozi za to su brojni, a uključuju iscrpne akademske obveze, neizvjesne karijerne putove, sporiji proces odrastanja i uporabu aplikacija za upoznavanje. Ranija istraživanja pokazala su kako su aplikacije olakšale pronalazak partnera, no i uvelike narušile kvalitetu seksualnog života. Čini se kako lakši pristup seksu često vodi do površnih i emocionalno neispunjavajućih odnosa.

Ključna saznanja istraživanja o tome kako milenijalci doživljavaju svoj seksualni život

  • Velika većina (83 %) je spavala s nekime barem jednom u posljednjih godinu dana.
  • Jedna petina ispitanika (20 %) seksualne odnose ima barem deset puta mjesečno, a 15 % njih i do petnaest puta mjesečno (otprilike jednom svaka dva dana).
  • Većina bi željela učestaliji seks (62 %).
  • Glavni razlozi zbog kojih ne prakticiraju više seksa su stres i/ili tjeskoba (32 %), negativna slika o tijelu (8 %) i problemi s mentalnim zdravljem (6 %).
  • Jedan od četiri ispitanika (27 %) seks igračke i masturbaciju smatra uobičajenim dijelom svakodnevice, bez obzira na to jesu li u vezi ili ne, dok 18 % vjeruje kako su oni najbolja alternativa kompliciranim suvremenim odnosima.
  • Većina je zadovoljna svojom seksualnošću. Više od polovice onih koji su zadovoljni vjeruje da ne trebaju dalje istraživati svoju seksualnost. Istovremeno, gotovo četvrtina želi je dodatno istražiti, a 12 % smatra da treba bolje upoznati svoje seksualne sklonosti kako bi bolje razumjeli sebe.
  • Iako su milenijalci prva generacija koja je u potpunosti prihvatila kulturu seksualne slobode bez stigme, zanimljivo je kako bi čak 57 % njih ipak odabralo tradicionalnu, monogamnu vezu od svih mogućnosti.
  • Kinkovi i fetiši među milenijalcima nisu uobičajeni, već su dio nišnih interesa manjeg broja njih. Tako, čak tri četvrtine ispitanih nikada nije istraživalo kinkove ili BDSM fantazije.
  • Konačno, na pitanje o usporedbi sa seksualnim životom drugih generacija, jedan od pet ispitanika smatra da milenijalci češće imaju seksualne odnose u odnosu na drudge generacije, dok ih gotovo 10 % vjeruje kako rjeđe imaju seksualne odnose od drugih generacija.

* O istraživanju – Censuswide istraživanje je provedeno u listopadu 2024. godine na uzorku od 7012 osoba rođenih između 1980. i 1995. godine u sedam zemalja: Italiji, Francuskoj, Švedskoj, Španjolskoj, Meksiku, Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Američkim Državama.

Moglo bi vas zanimati i: Prije novogodišnjih zabava podsjetite se važnosti zaštite.

Tekst: PR

Foto: Unsplash

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!