Dora Maroš za Slowliving.hr: “Hrabrost je riskirati i izaći iz svoje komfor zone!”

by Petra Šafranko

Danas vam donosimo jednu inspirativnu priču o mladoj inovatorici i njenom sjajnom proizvodu koji ne samo da je poseban na našem tržištu, nego i puno šire, na globalnoj razini.

Govorimo o Dori Maroš, mladoj ženi koja je osmislila i na tržište donijela inovativni pročišćivač za vodu iz slavine pod nazivom PIRYA. Dora nam je objasnila kako naziv pirja dolazi iz južne Dalmacije gdje pirja znači lijevak: „Ovo ime brenda potpuno ima smisla radi oblika proizvoda, a i mog porijekla. Slovo y mijenja slovo j te je tako postignuto da naziv brenda bude „naš, a svjetski“ što sam i htjela jer moja vizija je da PIRYA bude globalno prepoznata.“

Kako biste bolje upoznali Doru i njenu zadivljujuću priču poduzetničkog i inovatorskog prizvuka, donosimo vam zanimljivi intervju koji će vas oduševiti. Bacite pogled!

Tko je Dora Maroš? Kako biste u kratkim crtama opisali sebe i svoje djelovanje?

Ovo pitanje zvuči super jednostavno, no odgovor nije nimalo jednostavan jer svi smo mi kompleksne ličnosti na svoj način, ali idemo nekako to sažeti. Smatram za sebe da sam dosta kreativna osoba pa tu kreativnost provlačim i kroz poslovni i privatni dio života, što mi privatni život obogaćuje, uveseljava, odnosno donosi puno pozitivnog sadržaja, dok mi u poslovnom djelu života kreativnost donosi jednu diferencijaciju u izražavanju u odnosu na druge. Mislim da imam oko za detalje i na psihološkoj i na fizičkoj razni pa mi dobro ide pričanje priče, ali i stvaranje nečeg opipljivog pa je tako i nastala PIRYA. Još bih nadodala da sam hedonist koji voli uživati i u malim stvarima.

Što Vas u životu najviše inspirira i pokreće?

U životu me najviše pokreće želja za upoznavanjem nečeg novog. Ja sam vrlo dinamična osoba avanturističnog duha pa sve što je drugačije me inspirira pa zato jako volim putovati. Također, inspiriraju ljudi s kojima se mogu povezati na toj nekoj intelektualnoj razini, zatim druge kulture, priroda, umjetnost i slično.

Što je za Vas hrabrost?

Smatram da je hrabrost izaći iz svoje komfor zone i donositi neke odluke s kojima potencijalno nešto riskiraš.

Koje odlike treba imati jedna poduzetnica u Hrvatskoj?

Karakteristike koje bi trebala imati poduzetnica u Hrvatskoj definitivno su inovativnost, upornost, hrabrost i strpljenje za birokraciju.

Što mislite, kako su povezani slow living i ekologija? 

Vjerujem da su slow living i ekologija međusobno povezani u tom nekom potrošačkom pogledu. Naime danas je konzumerizam uzeo maha i ljudi kupuju previše toga što im zapravo ni ne treba, a nisu ni svjesni da svaka ta stvar gomila otpad koji utječe negativno na nas i prirodu.

Kako se nosite sa stresom koji je neminovno dio modernog digitalnog doba? 

Najviše se opuštam se kroz druženje s obitelji i prijateljima uz neku večeru, dobro vino i priču. Također opušta me i aktivni odmor u prirodi.

Kako ste odlučili osmisliti svoju inovaciju i koji je bio put od ideje do realizacije? Što ste sve trebali proći da biste bili tu gdje ste sada, u ovoj fazi velikog uspjeha?

Počela sam tako što sam namjeravala kupiti neki pročišćivač za vodu jer mi je smetao okus i miris u vodi iz pipe. Pretražujući pročišćivače shvatila da ne mogu naći ništa što mi baš skroz odgovara pa sam zaključila da postoji dosta prostora za inovacije na tom tržištu i potrebe. Tako je sinula ideja i odmah sam se bacila na istraživanje. Nedugo zatim moja profesorica sa Sveučilišta VERN’ Gordana Ćorić, koja mi je tada držala predavanja iz kolegija Start-up menadžment, savjetovala me da se prijavim s idejom na ZICER-ov akcelerator Start-up factory i tako je sve krenulo. Sudjelovanje u start-up akceleratoru pružilo je podršku i resurse za realizaciju ideje.

Koje su glavne prednosti Vašeg pročišćivača vode u usporedbi s tradicionalnim metodama filtriranja i pročišćivačima koji već jesu dostupni na tržištu? Što znači njegovo ime, kako ste se odlučili na taj naziv?

Glavne prednosti pročistača vode PIRYA u usporedbi s tradicionalnim metodama filtriranja i već dostupnim pročistačima na tržištu proizlaze iz njegove inovativnosti, funkcionalnosti te ekološke održivosti.

Kako točno Vaš proizvod pročišćava vodu iz slavine u odnosu na druge? Kako se PIRYA pozicionira kao traženi dodatak jednom modernom domu? Kakav mu je dizajn, i na koje načine, osim njegove primarne funkcije, može biti više od pročišćivača? 

Ekološka održivost: PIRYA se ističe kao ekološki prihvatljiva opcija za pročišćavanje vode, jer koristi filtre koji su izrađeni od potpuno prirodnih materijala i koji ne stvaraju otpad. Ovo je bitan pomak u odnosu na ostale pročišćivače koji koriste plastične filtre.

Kvaliteta pročišćene vode: PIRYA koristi visokokvalitetne filter sirovine kao što su aktivni ugljen i zeolit koji uklanjaju štetne tvari poput teških metala, klora, pesticida i drugih nečistoća iz vode. Također smanjuje i količinu nitrata što je velik uspjeh.

Estetski dizajn: Osim funkcionalnosti, PIRYA se ističe i estetskim dizajnom. Naime , kreirana je s ciljem da bude privlačna i da se uklopi u moderne interijere, što je čini atraktivnim dodatkom svakom domu. Njegov elegantan dizajn, čiste linije i moderni materijali čine ga ne samo funkcionalnim pročišćivačem vode, već i dekorativnim elementom koji može dodati dodir elegancije i stila svakom domu.

Edukativna uloga: PIRYA može imati i edukativnu ulogu, posebno za djecu. Naime, proizvod može poslužiti kao polazna točka za razgovore o ekologiji, očuvanju voda i smanjenju otpada. Na primjer, roditelji mogu koristiti PIRYU kao alat za učenje djece o važnosti pitke vode i smanjenju plastičnog otpada.

Gdje će sve Vaš pročišćivač biti dostupan za prodaju?

Pročistač vode PIRYA bit će dostupan za prodaju prvo putem Kickstarter kampanje, a zatim putem web stranice i specijaliziranih prodajnih mjesta.

Koje su sve karakteristike koje po Vama treba imati jedan ekološki osviješteni proizvod?

Ključne karakteristike ekološki osviještenog proizvoda po meni uključuju:

  1. Korištenje ekološki prihvatljivih materijala
  2. Minimiziranje otpada
  3. Energetska učinkovitost
  4. Smanjena upotreba plastike
  5. Reciklabilnost
  6. Transparentnost i odgovornost proizvođača
  7. Pružanje edukacije i podrške korisnicima
  8. Proizvod se ne baca već bi bilo dobro da se iskoristi za nešto drugo.

Na koje sve načine možemo, prema Vašem mišljenju, dodatno osvještavati javnost o važnosti ekologije?

Dodatno osvještavanje javnosti o važnosti ekologije može se postići suradnjom s influencerima, praćenjem trendova te edukacijom djece. Influenceri mogu koristiti svoj utjecaj na društvenim mrežama kako bi promovirali ekološke prakse, dok praćenje trendova omogućuje prilagodbu poruka o ekologiji suvremenim interesima. Edukacija djece o ekologiji kroz školske programe i aktivnosti može itekako utjecati na održivu budućnost.

Imate li planove za nastavak djelovanja u segmentu inovacija i ekologije u budućnosti?

Naravno! Planiram nastaviti s inovativnim projektima usmjerenima na ekologiju jer definitivno želim utjecati na stvaranje pozitivnih promjena koje će doprinijeti održivosti. Smatram da se trebaju poduzeti radikalne mjere po pitanju ekološke održivosti jer samo velike promjene moći će utjecati na bolje sutra.

Moglo bi vas zanimati i: Upoznajte PIRYU, hrvatsku inovaciju za pročišćavanje vode koju je osmislila mlada poduzetnica

Razgovarala: Dalia Žmegač-Kunić

Foto: Mislav Mesek

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!