Ovogodišnju konferenciju povodom Međunarodnog dana žena, pod nazivom „Ekonomija bez predrasuda“, organizirala je Međunarodna mreža poslovnih žena u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca.
Tema konferencije je bila Jačanje gospodarstva osnaživanjem žena te poticanje žena da uzdignu svoj glas i izbore se za svoja prava, koja su, kao i uvijek, nakon velikih disrupcija u svijetu, opet vraćena dva koraka unatrag.
Generalni direktor Hrvatske udruge poslodavaca Damir Zorić istaknuo je da žene moraju biti glasnije, bolje organizirane i prodornije kako bi ostvarile ono što je važno da bi ovo društvo bilo humanije. Istaknuo je da žene trebaju reći ono što žele svih 365 dana u godini. Ivana Radić predsjednica udruge Međunarodna mreža poslovnih žena istaknula je da će žene promijeniti svoj položaj kada se uključe u sve sfere života jedne zajednice. “Pružite ruku kad ste visoko ženama ispod vas, pružite ruku kad ste ispod, ženama koje žele doći na neku poziciju,” kazala je. To je jedini put da dođemo kamo želimo – do ravnopravnosti. Sva prava koja želimo, moramo uzeti.
Prema statistikama koje je iznijela Gordana Matković, vlasnica tvrtke Educamix na panelu “Jačanje gospodarstva osnaživanjem žena”, u ukupnom udjelu stanovništva skoro 51,7 posto je žena, no u upravama kompanija ih je tek 11,8 posto. S druge strane, imamo puno više obrazovanih žena od muškaraca.
Ipak, broj žena u poduzetništvu danas je puno veći nego devedesetih godina 20. stoljeća. Istaknula je to Ivana Radić, biznis terapeut i predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena, te dodala da su žene ostvarile puno više prava od tada do danas. “Kada su žene dovedene do toga da nešto moraju, onda izvuku svu svoju hrabrost. Žena uvijek ima nešto za reći, ali ne zato što nekoga potkopavamo nego da se izrazimo. Pandemija, ratovi i slično, su nas vratile unatrag u našim pravima,” kazala je.
U organizacijama treba prepoznati žene koje imaju kompetencije za neki direktorski položaj i gurati ih u tom smjeru, istaknula je Ivana Gažić, predsjednica Zagrebačke burze. Dodala je kako žene često misle da nešto ne mogu, te da ih treba ohrabriti.
Barbara Kolar, radijska i televizijska voditeljica je istaknula da odgovornost za stereotipe leži na svima nama, a ne samo na medijima. Mediji imaju neke druge postulate pa je potrebno i stvoriti priču koja bi im bila zanimljiva. Kaže da je iza nje stajao njen inat i uspjela je unatoč, a ne zahvaljujući.
Jedan od dobrih primjera je tvrtka Kaufland Hrvatska, čija je managerica za HR Dunja Firšt ispričala kako se kompanija prije 10ak godina opredijelila za to da bude najpoželjniji poslodavac u branši. Tada je krenula promjena. U kompaniji imaju 77 posto žena, a 54 posto žena je na rukovodećim položajima. Ugovori na određeno su zastupljeni samo 2 %. Ona smatra da je sve u životu stvar izbora i da treba preuzeti stvari u svoje ruke.
Snježana Turalija, vlasnica Greenika obrta za savjetovanje rekla je da su žene odradile najveći dio posla u sektoru zelene tranzicije i zgradarstva. Predsjednici uprava, direktori i velika imena u arhitekturi su uglavnom muškarci, a žene su vrlo tihe, a rade puno baš u tim djelatnostima. U političkom miljeu imamo još puno toga za napraviti jer nas se ušutkava. Naglasila je da moramo vjerovati same u sebe.
Snimku konferenicije možete pogledati ovdje:
FB: https://www.facebook.com/medjunardnamrezaposlovnihzena/videos/1894752950913759
YouTube: Ekonomija bez predrasuda – konferencija Međunarodne mreže poslovnih žena – YouTube
Tekst i foto: Međunarodna mreža poslovnih žena