Fenomen Sephora Kids brine roditelje širom svijeta. Evo što o tome misli skincare ekspertica

by Dalia Žmegač-Kunić

Netko će reći kako je normalno da djevojčice na pragu ulaska u pubertet otkrivaju svijet make-upa, a drugi će se nad njihovim željama itekako zgražati pa čak i smišljati zabrane i razna ograničenja.
Fenomen Sephora Kids potvrđuje smjer u kojem se današnje djevojčice kreću i ciljeve kojima u toj dobi streme. Ne može se osporiti da su djeca danas postala nova ciljna skupina u svijetu dekorativne kozmetike, a da tome itekako kumuju sadržaji koje konzumiraju na društvenim mrežama poput Instagrama i TikToka. No, svakako se moramo zapitati i gdje su u svemu tome granice?

Naime na TikToku se pojavilo sve više svjedočanstava žena koje su radile u Sephori i koje su se susretale sa situacijama u kojima djevojčice od 10-ak godina traže skincare proizvode koji apsolutno nisu prilagođeni njima. U nastavku možete i poslušati iskustvo bivše zaposlenice Sephore.

Kod spomenutog fenomena, koji je ime dobio po kultnom kozmetičkom brendu, radi se upravo o trendu poticanja korištenja skincare proizvoda i šminke u dječjoj dobi. Brend je to zamislio kao inicijativu da se djeci pruži prilika istraživanja kozmetike na siguran i zabavan način. Plasirali su proizvode koji odgovaraju dječjoj osjetljivoj koži i koji se lako uklanjaju vodom te cijelu priču plasiraju uz strategiju da je njihova šminka prvenstveno jedan od načina na koji djeca mogu izraziti svoju individualnost, maštu i kreativnost te direktno utjecati u smjeru izgradnje samopouzdanja. Također, promiču teze o važnosti edukacije o ispravnoj njezi kože i dugoročnim koracima istog za zdravlje i izgled.

Iako Sephora Kids možda je s oduševljenjem dočekan kod ciljne skupine kojoj je namijenjen i u prvi plan ističe spomenute pozitivne aspekte, istovremeno izaziva cjelokupno društvo na poticanje važne rasprave o stvarnoj ulozi šminke u životima djece i o tome kako je društvo općenito percipira. U skladu s tim, otvaraju se neka pitanja i potencijalna upozorenja koja se direktno tiču svjesnog pristupa roditeljstvu. U nastavku pogledajte koja su to.

Što roditelji mogu napraviti?

Živimo u vremenu u kojem su djeci i tinejdžerima dostupni brojni sadržaji i informacije za koje roditelji nemaju pojma da uopće postoje. Došli smo do točke u kojoj djeca uče roditelje o koracima za ispravno korištenje kozmetičkih proizvoda te o učincima i sastojcima istih. Koliko je edukacija odraslih (kao i djece) važna u tom segmentu, potvrđuje nam skincare ekspertica i medicinska kozmetičarka, Martina Vejzović, na Instagramu poznatija kao Martina Dear Skin.

Kao netko tko savjetuje puno mladih u predpubertetskoj i pubertetskoj dobi, mogu reći kako je ultimativna stvar objasniti roditeljima čemu nešto služi jer često i oni brane svojim kćerima korištenje nekih koraka i proizvoda, a djevojčica na primjer to voli. Uz ispravnu edukaciju, roditelji će znati što je potpuno sigurno, moći će usmjeriti djecu na kupnju i korištenje i ne braniti svaku stvar niti olako kupovati bez prethodnog informiranja. Važno mi je pokazati primjere i pokazati kako proizvodi trebaju izgledati da bi bili sigurni jer nije svaka šminka loša niti opasna, a posebno kozmetički proizvodi koji mogu poslužiti djeci da budu u trendu, a da opet ne naprave nepovratnu štetu svojoj koži. Moram napisati i to da su danas mnoga djeca educiranija i upućenija od roditelja, točno znaju uzrok aknama, točno znaju zašto su dobila neku terapiju od liječnika, a da ne kažem kako su mnoga djeca upućena u korake više nego odrasli.

Važnost prihvaćanja vlastitog izgleda

Nerealni standardi ljepote promiču se u mnogim marketinškim kampanjama brojnih velikih brendova koji se redovito oglašavaju na svim medijima, a takav sadržaj ne zaobilazi ni djecu. Društvene mreže sve to podržavaju i uz brojne filtere direktno utječu na samopouzdanje i viziju mladih o idealnoj ljepoti, a sve se više zamagljuje i tradicionalna granica između dječjeg i odraslog svijeta.

Martina nam je potvrdila kako problem vidi u brendovima koji targetiraju mlade korisnike šaljući proizvode mlađim influencerima. „Pri tome ta Tik-Tok djeca koriste razne filtere, maštovite izraze i videe kojima privlače svoju publiku ostavljajući lažan osjećaj da će svi tako izgledati. Djeca naravno misle da mogu izgledati poput filtriranih vršnjaka i kupuju sve što vide.“

Otvoren, iskren, prijateljski i redoviti dijalog između roditelja i djece o važnim temama poput samopouzdanja, ljepote, identiteta i društvenih normi, nezaobilazan je segment svjesnog pristupa roditeljstvu. Kroz otvorenu komunikaciju, roditelji mogu pružiti podršku svojoj djeci u procesu istraživanja vlastitog stila i identiteta te ih naučiti kako se nositi s pritiscima okoline. Na taj način direktno se suzbija potencijalna prijetnja dječjem mentalnom zdravlju i stopira se nerealna vizija ljepote.

Usmjeravanje djece na osviješteni pristup potrošnji

Iako je dječji svijet danas više nego ikada na udaru komercijalizacije, na roditeljima je odgovornost za usmjeravanje i educiranje djece o tome kako da budu kritički osviješteni potrošači.

Naša sugovornica Martina, rješenje vidi u nešto radikalnijem potezu: „Kako doskočiti tome da su djeca ciljna skupina u kozmetičkoj industriji? Jednostavno – zabrana trgovcima da prodaju djeci ispod 16 godina kozmetiku bez prisustva roditelja. Posebno mislim na aktivne sastojke i skuplje proizvode. Zaista mislim da postoje mnoge mjere koje mogu zaustaviti ovaj trend kojeg osobno smatram ionako prolaznim.

U zaključku je važno naglasiti da, unatoč činjenici da Sephora Kids nesporno transformira kozmetičku industriju i dječji svijet, uvijek treba znati pronaći pozitivnu stranu. Martina Vejzović ukazuje da u konačnici i ovaj fenomen ima pozitivan aspekt:

„Djeca bi zaista trebala naučiti kako izgledaju pravilni koraci skincare rutine, koliko se dugo koristi čistač, kako se i u kojoj mjeri nanosi zaštitni faktor i slično.“

Moglo bi vas zanimati i: Želite dobiti personaliziranu skincare rutinu od stručnjaka? Jednostavno ispunite ovaj kratki upitnik!

Tekst: Dalia Žmegač-Kunić

Foto: Pexels

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!