Siječanj me uvijek motivira da krenem s detaljnijim pospremanjem stana, pa je tako i ove zime. Još jedna godina, još jedan decluttering u mom domu, a ove godine zatražila sam i pomoć od svojih pratitelja na Instagramu kako bih to što lakše odradila. Shvatila sam da nemam problema s otpuštanjem stvari, no imam problem s organizacijom. Sigurno ste pomislili, pa kako, ima četvero djece! True, ali na primjer za organizaciju putovanja je oduvijek više manje bio zadužen moj suprug Ivan, a kako su zapravo iznutra izgledali kuferi koje bih ja spremila, nitko nije znao! I zato sam se odlučila na decluttering challenge koji će mi pomoći, ne samo riješiti se viška stvari, već i one postojeće dobro organizirati. Krenimo!
Ines Šitum s Instagram profila more_less_ines naša je nova kolumnistica i savjetnica o uređenju, interijerima, lijepim fotkama, i manevriranju života freelancera i majke četvero djevojčica. Volimo Inesin stil i divno uređen životni prostor te kako inspirira druge sa svojim odličnim idejama. Prepuštamo vas dalje Inesinim odličnim idejama i prijedlozima kako raščistiti prostor i unijeti red u život te ga znati održavati. Uživajte!
Kako organizirani prostor doprinosi boljem mentalnom zdravlju?
Raščišćavanje je bitno radi bolje organizacije postojećih predmeta, radi prostranijeg prostora, radi manje stresa, ali i radi mentalnog zdravlja. Radi ušteđenog vremena koje gubiš u potrazi za nekim određenim predmetom koje nije na mjestu, ili nema svoje mjesto.
A ako se pitate kako organizirani prostor može doprinjeti boljem mentalnom zdravlju? Vrlo jednostavno, prije svega, uredan i organiziran prostor potiče na produktivnost. Prostor nije samo odraz našeg stila, načina života ili lijepo uređeni kutak, to je okruženje koje stvara našu dinamiku, određuje našu produktivnost i kreativnost. Bitno je da osjećamo pripadnost prostoru da bismo se osjećali ugodno u svom domu, ali isto tako i da imamo dovoljno prostora koji potiče radnu atmosferu. To pogotovo pišem iz svoje perspektive kao osobe koja radi od kuće, ali isto tako i djeteta koje radi domaću zadaću.
Prije nego kreneš, postavi svoje ciljeve, što želiš postići raščišćavanjem i organizacijom?
Kod mene je to definitivno kvalitetnije uloženo vrijeme, ugodniji prostor, bolja organizacija. I da naučim neke nove trikove, otkrijem inspirativne profile koji će me uputiti sa svojim svježim idejama i videima i uvjeriti me da nije sve to tako teško kako se čini, već da samo treba krenuti.
Prvo se trebaš odlučiti na koji ćeš način odraditi raščišćavanje, a zatim ti treba realan plan i nemoj vršiti pritisak na sebe. Rokovi su dobri, svakako te tjeraju da planirane stvari odradiš na vrijeme, no ako krećete u ovo i znate da se ne možete posvetiti tome na razini kojoj bi htjeli, recimo 3-4 sata dnevno, nemojte si zadati rok za koji odmah u startu znate da nećete moći odraditi. Zato sam istražila neke drugačije ne klasične opcije.
Primi se nekog challengea!
Kad sam krenula pisati o svom decluttering challengeu na Instagramu, još više sam si dala truda pogledati što određeni profili nude kao zanimljiv content koji bi nam dao ideje i olakšao nam ovaj proces. Jedan od zanimljivih challengea našla sam na profilu @bez.nereda ; zove se Clean and clear challenge, a evo nekih zadanih zadataka: Raščisti i organiziraj jednu ladicu, po izboru u svom domu; Raščisti i organiziraj plastične posude i spremnike u kuhinji; Pronađi 5 odjevnih predmeta iz svog ormara koje ćeš proslijediti dalje; Raščisti i organiziraj ormarić/ladicu u svojoj kupaonici, Raščisti svoju torbicu/novčanik… Zvuči zabavno i malo drugačije.
Klasično raščišćavanje
Ako ste odlučili raščistiti cijelu kuću klasičnim planom – po prostorijama razradite popis na kojem će biti lista svih prostorija (kuhinja; ormari, ladice, frižider, ostava.. Dječja soba – igračke, police, radni prostor, ormari s odjećom..) ili po kategorijama (odjeća, kozmetika, knjige, igračke, papiri, posuđe, uspomene..) Svaku prostoriju ili kategoriju razradite u detalje, napravite listu i svaki dan križajte ono što ste odradili.
Obavezno predlažem dio Mari Kondo metode, a to je postavljanje pitanja: “Treba li mi ovo zaista?” ili “Donosi li mi ovo radost?” Osjećaj koji će se razviti iz ovih odgovora bit će pokazatelj što dalje odlučiti.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Neke smjernice za decluttering koje su se meni pokazale funkcionalnim:
- Riješite se stvari koje niste nosili duže od godinu dana ili ne odgovara više vašem stilu.
- Uštedite prostor vertikalnim slaganjem;
- Etiketirajte kutije kako biste ih što lakše raspoznali ili koristite prozirne kutije.
- Rotirajte sezonsku odjeću.
Gdje pronaći kutije?
- Ikea – povoljne, raznih veličina, praktične
- Jysk i Pepco, Sinsay – pristupačne opcije za različite budžete
- Muller i Tedi – razne male kutijice koje možete iskoristiti za sitnice i recimo nakit
- Zara Home, Bonami – platnene kutije, neutralnih nijansi, ovisno o kolekcijama
- Temu– povoljne, velik izbor
Na slici 1 su:
- Platnena kutija –Jysk
- Registrator – Zara home
- Komoda s kutijama za skladištenje –Ikea
- Vrećice za pohranjivanje –Liewood
- Organizator za pisaći pribor – Liewood
- Vreća za igračke – Ferm Living
- Organizator za uredski pribor – Liewood
- Kutije za pohranjivanje – Liewood
- Kutija za pisaći pribor – Zara home
Na slici 2 su:
- Platneni neseser – Temu
- Dječji platneni organizator za ormar – Zara home
- Platneni organizator za ladice – Bonami
- Dječji platneni organizator za pelene – Zara home
- Platnene kutije za organizaciju ladice – Ikea
- Kutija za skladištenje – Bonami
- Spremnik za pohranu od tkanine – Temu
Na slici 3 su:
- Bež košara s ručkama – Jysk
- Pletena košara od prirodnih materijala – Jysk
- Dječja pletena košara u obliku jabuke – Ferm Living
- Košara od morske trave – Jysk
- Košara od morske trave – Jysk
- Bež kutija za pohranu sa zatvaračem – Temu
Inspirirajte se drugima!
Potražite inspirativne knjige poput Čarolije pospremanja koja će vam promijeniti život – Marie Kondo. Zapratite profile na Instagramu koji toliko nesebično dijele korisne i konkretne savjete. Neki od mojih omiljenih su @bez.nerada, @srecanakvadrat.com.hr @oraganizirajtese @idemoredom.
Razmotrite o tome da angažirate profesionalnog organizatora doma ili se uključite u neki od tečaja na Instagramu kojeg nude profili vezni za organizaciju doma.
I za kraj – održavanje reda
- Postavite pravilo “jedna stvar unutra, jedna stvar van.”
- Redovito preispitujte stvari koje posjedujete (npr. svakih 6 mjeseci) i i održavajte red u ormarima.
- Naučite obitelj o važnosti održavanja reda i uključite ih u određene aktivnosti.
- Naučite se razvrstavati u tri hrpe i pripremite tri kutije za stvari koje ćete zadržati, donirati/prodati ili baciti.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
To i mene čeka, moram samo odlučiti gdje ću staviti te tri kutije, da budu dostupne i mojim djevojčicama kako bi ih mogla od malih nogu učiti da je ok otpustiti stvari, da je ok da stvari cirkuliraju. Najbolje vrijeme za započeti je sada. Ima jedan citat koji je baš dobar motivator, pa da ga zapišemo i ovdje:
“ I would rather have extra space & extra time than extra stuff. “
Sretno s raščišćavanjem i tipkamo se i pratimo!
Ines
Ja sam Ines, osoba koja stoji iza bloga More Less Ines i instagram profila @more_less_ines . Veselim se novim idejama, novim kreativnim vizualima i pričama koje ću svakodnevno dijeliti sa svojim pratiteljima. Velika sam zaljubljenica u lijepe interijere i estetiku, obožavam svakog dana napraviti po nekoliko tisuća koraka, a još neke stvari koje me vesele su dobra glazba, fina kava, vrijeme za sebe i uživanje s obitelji. Supruga sam i mama 4 djevojčice. Obožavam fotkati, stilizirati, stvarati priče i uživati u našem domu u kojem mi je najdraže fotkati cvijeće, dijeliti projekte i biti drugima inspiracija u uređenju njihoviih domova.
Moglo bi vas zanimati i: Lea Gobo i Iris Pinjuh donose savjete o uređenju prostora tijekom prijelaznog razdoblja.
Tekst: Ines Šitum
Foto: Ines Šitum
Cijeli članak o decluttering challenge pročitajte na blogu kod More Less Ines.