Kako organizirati svoj dom? Donosimo vam savjet stručnjakinje za organizaciju!

by Anđela Sabranović

Petra je mama dviju djevojčica, supruga i autorica bloga “Organizirajte se“. Na njemu možete pronaći mnoštvo korisnih ideja i savjeta, a sa nama je odlučila podijeliti neke od njih. Za sebe kaže da je zaljubljenica u organiziranje, planere, TO DO liste, čišćenje i raščišćavanje, minimalizam i uređenje prostora za koji ne treba odvojiti veliku budžet. Sve o dobroj i kvalitetnoj organizaciji Petra je podijelila sa nama u nastavku.

Kada se javila ljubav prema organizaciji?

Zanimljivo pitanje. Rekla bih da je prisutna oduvijek. Ja sam ona klinka koja je u školi u pernici uvijek imala škare i selotejp i od koje je većina na faksu kopirala skripte.

Međutim, dugo nisam znala da iza organiziranja stoji cijeli jedan pokret i da ono, uz zabavu, može biti i profesionalno. Tek otkrićem takvih videa na YT-u i postova na blogovima shvatila sam da bih i ja mogla podijeliti neke brze i jednostavne savjete.

Blog sam počela pisati davne 2014. godine kad smo dragi (tada još dečko/zaručnik) i ja živjeli u stanu u Zagrebu. Iako smo znali da u stanu nećemo živjeti zauvijek, ipak sam ga odlučila organizirati i urediti po našem guštu i pretvoriti ga u dom, a ne mjesto prilagođeno drugima i zatrpano viškom stvari.

Što je ključno kod dobre organizacije, na što treba obratiti pozornost?

Ako pričamo o organizaciji doma i pod uvjetom da organiziramo samo one stvari koje koristimo, rekla bih prilagođenost nama, našim potrebama i potrebama naših ukućana.

Neko organizacijsko rješenje koje odgovara meni, ne mora i drugima. Ako je meni super, ne znam, KonMari metoda, vama ne mora biti. Zato pozornost treba obratiti na sebe, svoje potrebe i navike.

Vi ste i mama dviju djevojčica, imate li neke „mameće trikove“ koje biste mogli podijeliti s našim čitateljicama?

Jesam. Imam, naravno. Baš sam nedavno objavila takav jedan post na svom Instagram profilu. “Mamećih trikova“ nikad dosta.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Petra P. | Organizirajte se (@organizirajtese)

Vrijeme je promjene garderobe, kako najbezbolnije presložiti ormare – zimsku i ljetnu garderobu?

U praksi srećem dva tipa ljudi – oni koji sve imaju u jednom ormaru (tu se ubrajam i ja) i oni koji u ormaru imaju samo robu koja je u sezoni.

Što se tiče ovog prvog, roba se onda samo “zamijeni”, ono što se nosi sad, stavi se naprijed, a ono što je izvansezonsko “dublje” u ormar.

Što se pak drugog tiče, u ormaru je samo ono što se nosi tu sezonu, a ostalo se sprema negdje drugdje, najčešće u kutije ili vakuumske vreće, a razlog je manji ormar.

E, sad, i jedno i drugo je dobro (kao što sam gore napisala, cilj organizacije je prilagoditi se nama i našim potrebama), s tim da uvijek moramo voditi računa da organiziramo samo ono što zbilja nosimo, a ne odjeću koju čuvamo “za svaki slučaj”. Dakle, prvo odjeću treba raščistiti, a onda tek slijedi organizacija. Za one hrabre tu je i mogućnost stvaranja tzv. modne kapsule koja podrazumijeva smanjen broj kvalitetnijih odjevnih predmeta koji se mogu kombinirati na različite načine.

Imate li savjet kako uopće započeti borbu protiv nereda? Kako spriječiti nakupljanje nereda?

Tu sad prvo moramo razjasniti što je nered. Onaj svakodnevni nered koji se dogodi jer nismo stvar taj trenutak vratili na svoje mjesto je skroz normalan. Ne vratite jaknu odmah na vješalicu, djeca ostave bojice na stolu, ostane nam suđe koje možda nismo oprali itd. Ljudi smo, nismo roboti, a naše kuće su domovi u kojima se živi, a ne muzeji.

Međutim, stvari se malo zakompliciraju jer većina nas ima problema s viškom stvari koji onda lakše uzrokuje i taj svakodnevni nered. Možda jaknu ni ne možete vratiti na vješalicu jer je krcata jaknama i kaputima koje ste zadnji put nosili prije 10 godina, a djeca ni ne znaju gdje uopće trebaju vratiti te svoje bojice. Dakle, opet se vraćam na raščišćavanje tog viška.

Krenuti je teško, ali dugoročno se isplati. Prvi korak bi definitivno bio odrediti zašto to želite; to će vas onda gurati dalje. Jednom kad maknete višak stvari, a one potrebne organizirate prema svojim potrebama, vraćanje stvari na svoje mjesto, tj. nakupljanje tog svakodnevnog nereda će biti puno manje.

S kojim pitanjima vam se najčešće javljaju ljudi na društvenim mrežama?

Najčešće su to pitanja o organizaciji kuhinje, što je i logično, jer nekako je to centralna točka većine domova. Onda su tu pitanja o odjeći, ormarima, a ne zaostaju ni ona o organizaciji dječjih igračaka.

Imate li savjet za naše čitatelje i čitateljice vezano za organizaciju doma – kako početi?

Prvo i osnovno je raščišćavanje, znači iz prostora treba maknuti stvari koje su vam višak i koje ne koristite. Nema smisla mučiti se s organiziranjem, kupovati razne spremnike (na kraju krajeva i trošiti novac) za stvari koje NE koristite! Ovo je preduvjet svake dobre organizacije i treba krenuti upravo od raščišćavanja.

Moglo bi vas zanimati: Što nam u život unosi minimalističko uređenje?

Razgovarala: Vjera Pađen

Foto: Privatna arhiva, Pinterest

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!