Organizacija doma: Povratak u radnu rutinu je lakši uz ove trikove

by Slowliving uredništvo

Kako se bliži rujan, bliži se i povratak u radnu atmosferu i poslovnu rutinu, što znači da je ovo odlično vrijeme za jednu malu (re)organizaciju životnog i poslovnog prostora. Ponekad je organizacija doma ključna kako bismo, osim urednog prostora, imali i uredan um. Znate na što mislimo. Jer, upravo nelagodan ili tjeskoban osjećaj preopterećenosti možete izbjeći stvaranjem rutine i brige za prostor u kojem većinu vremena boravite. Ako taj prostor izaziva radost i puni vas, imat ćete osjećaj kao da ste stalno na godišnjem odmoru. Ono što jest sigurno, dobro organizirani prostor pomoći će vam da se lakše nosite s vanjskim okolnostima bez obzira imate li utjecaj na njih ili ne, te da se s veseljem posvetite radnoj rutini.

U ovom slučaju, virnut ćemo kod guruice organiziranja Marie Kondo. Osnovna premisa njene KonMari Metode je testirati svoje stvari i riješiti ih se ako ne izazivaju radost. Dakle, odvojite malo vremena i svoje pažnje, ako niste stigli prije godišnjih odmora, i riješite se suvišnih stvari. Tih suvišnih stvari imamo zasigurno svi. Zatim, slijedite pravi raspored organiziranja prostora, a to je prvo odjeća, zatim knjige i papiri, zatim sve one nasumične stvari s kojima ne znate što biste ili vam realno ne trebaju, i na kraju, sentimentalne stvari. Sve te stvari možete staviti na jednu hrpu i zatim za svaku pojedinačno ocijeniti donosi li vam sreću kada ju primite u ruku. Ako ne, riješite je se pri tom koristeći „mantru zahvalnosti“ što je bila prisutna u vašem životu.

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Marie Kondo (@mariekondo)

Stvari koje ćete koristiti organizirajte prema „upotrebi“. To znači da stvari koje češće ili svakodnevno koristite držite nadohvat ruke, dok one koje manje koristite, spremite u najdonju ladicu ili manje dostupno mjesto. I neka sve ima svoje mjesto. Dajući svemu u vašem domu vlastiti prostor, nikada se nećete morati brinuti da ne znate gdje se nalazi neki predmet. U tome vam mogu pomoći pregrade za ladice za manje predmete ili veće kutije za spremište. Ove metode možete primijeniti i u svom uredu kako bi ono uvijek izazivalo radost u vama, te zasebno u svakoj od pet najvažnijih prostorija u vašem domu. A evo još nekih dodatnih savjeta za organizaciju svake od tih pet prostorija.

Kuhinja

Najvažnije što treba biti u vašoj kuhinji je – čistoća! Uzmite u obzir da su vlaga i ulje neprijatelji čistoće. Ne spremajte stvari na radnu površinu u blizini štednjaka ili sudopera i iskoristite mogućnosti vertikalnog skladištenja hrane. Kako je kuhinja ujedno „srce“ kuće i mjesto gdje se ukućani najviše okupljaju zajedno, ispunite je zabavom koristeći fotografije, biljke i druge predmete koji vas čine sretnim.

Dnevni boravak

Dnevna soba je druga po redu prostorija u kojoj se ukućani najviše okupljaju zajedno. Kako bi i ovdje održavali ugodnu atmosferu i dobru energiju, imajte fiksno mjesto za odlaganje usputnih predmeta poput daljinskog upravljača ili časopisa. Postavite ukrase koji vas čine sretnima na polici kako biste ih izložili na promišljen način.

Spavaća soba

Vaša spavaća soba je prostor za isključivanje i punjenje, stoga bi rasvjeta trebala biti mekana i blještava. I trebali biste razmisliti o uključivanju mirisa, na primjer od prirodnih svijeća. Posteljina neka je uvijek čista i mirišljava. Ormar za odjeću organizirajte na način da gornji dijelovi odjeće idu u gornje dijelove ormara, a donji u donje. Isto vrijedi i za materijale: lagani materijali, poput pamuka, idu gore, dok oni teži, poput vune, dolje. Tijekom prijelaznih mjeseci, ključno je za maksimalno iskorištavanje odjeće koju već imate, mogućnost da sve jasno vidite, u čemu vam mogu pomoći organizeri ladica ili polica. Ne zaboravite i na kutije za odlaganje ispod kreveta.

Kupaonica

I u kupaonici vrijedni osnovno pravilo kao i za kuhinju; ključ je, ponovno, čistoća. Kadu i pultove držite čistima, a izvadite samo ono što vam je potrebno i odmah pospremite. Kako je toalet doslovno prostor za detoksikaciju vašeg doma, Marie Kondo kaže kako je važno održavati protok energije u tom djelu pa neka ono bude uvijek čisto. To može značiti i da sklonite od pogleda sva ona sredstva za čišćenje koje držimo često u tom predjelu, a wc papir možete držati i u košari.

Vaše osobno mjesto koje ima ulogu „oltara”

Oltar predstavlja svojevrsno mjesto moći pa svakako imate mjesto u svom domu (ili cijelu prostoriju) koje je samo za vas, vaš osobni prostor ispunjen samo stvarima koje volite. To može biti noćni ormarić ili čak radni stol, ključ je stvoriti prostor na koji će vam se stvoriti osmijeh i veselje kada ga pogledate. Ispunite ga vama dragim predmetima, a to mogu biti i uspomene s godišnjih odmora koje će vas uvijek prizivati na veselo mjesto odmora.

Moglo bi vas zanimati i: Jeste li za jedno tuširanje hladnom vodom? Trebali biste biti!

Tekst: Petra Šafranko

Foto: Unsplash

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!