Organiziranost i pravilna raspodjela obaveza i zadataka ujedno znači i manje stresa. Bit ćete fokusiraniji na zadatke kojima se morate posvetiti, obavljat ćete ih puno brže i uspješnije. Navike kojima se vode organizirane osobe značajno će pojednostavniti vaše živote pa ćete se na taj način u većoj mjeri uspjeti posvetiti samima sebi, ali i onomu u čemu uživate. Stoga, nema razloga da s prakticiranjem ovih navika krenete već danas.
1. Zapisujte
Kako biste što bolje iskoristili dan i ispunili sve obveze krenite sa zapisivanjem. Velike zadatke grupirajte u više manjih, omogućite sami sebi pauzu kako biste napunili baterije i u tom vremenu se posvetite nečemu u čemu uživate. Na taj način ćete se opustiti i uspješnije dovršiti zadatak koji ste započeli. U slučaju da ne preferirate papir i olovku poslužite se pametnim telefonima i aplikacijama koje će vam olakšati planiranje. Uz to, poželjno je zapisivati sve važne brojeve i rođendane kako biste bili sigurni da sve imate pod kontrolom i ni na što niste zaboravili.
2. Ne odgađajte
Što budete više čekali i odugovlačili to će vam ta obaveza postati više mrska te ćete se teško natjerati uistinu ju i ispuniti što će rezultirati povećanom napetosti i stresom. Stoga, ne odgađajte i na vrijeme čitajte e-mailove, rješavajte zadatke ili očistite dom.
3. Eliminirajte nepotrebne stvari
Posvetite se organizaciji, čuvajte sve ono što vam je istinski potrebno, što volite i u čemu uživate. Svih nepotrebnih stvari se riješite, donirajte ih ili reciklirajte. Manje stvari znači i manje nereda, ali i više uživanja u onome što vam je potrebno i što volite. Jednako tako, eliminirajte i profesionalne te osobne zadatke koji na vas sputavaju i fokusirajte se na one važne koji će vas gurati naprijed.
4. Postavite prioritete
Procijenite što vam je važnije u danu ili tjednu pred vama i na temelju toga postavite prioritete. Organizirani ljudi jasno i samouvjereno stoje iza svojih ciljeva, znaju što još stoji na putu pred njima te što od toga mogu odgoditi, a čemu se moraju više posvetiti. Dan započnite sa zapisivanjem najvažnijih stvari kako bi sve one bile na jednom mjestu, a s obzirom na prioritete vrijeme izvršavanja obaveza možete prilagoditi.
5. Redovito pospremajte
Pospremljen i uredan dom garancija je i boljeg raspoloženja. Sve stvari držite na svome mjestu, grupirajte ih kako biste ih bolje organizirali i lakše se snašli te ih uvijek nakon korištenja vratite. Budite kreativni i poigrajte se detaljima, neka vaš dom bude ogledalo vas i ugodno mjesto u kojemu ćete se moći opustiti iza napornog dana.
6. Pripremite popis obroka unaprijed
Kako biste se bolje osjećali važan je odmor, ali i redovita tjelesna aktivnost te pravilna i uravnotežena prehrana. Nemojte dopustiti da vas obaveze dovedu do toga da konzumirate brze i nutritivno siromašne obroke. Posvetite se sebi i odredite jedan dan u tjednu kada ćete napraviti raspored jela kako biste mogli nabaviti potrebne namirnice i održavati zdravi balans.
7. Budite dosljedni
Za svaku od navedenih navika najvažnija je dosljednost. Za većinu stvari bit će vam potrebno manje vremena ako ih izvodite u kontinuitetu. Kada vidite da navike funkcioniraju te da vam tjedni raspored obroka ili zapisivanje pomažu u organizaciji time se i vodite, ne dopustite da se privatne i poslovne obveze ponovno nagomilaju.
Moglo bi vas zanimati: Ovo je popis stvari koje ne biste smjeli zaboraviti ponijeti na plažu
Tekst: Ana Carević
Foto: Unsplash