Slowliving kolumna: Putovanje u Andaluziju me podsjetilo koliko je u životu važno zabavljati se

by Anđela Sabranović

Produktivnost, zdrava prehrana, trening, dug i kvalitetan san, dugovječnost… Sve su to pojmovi o kojima gotovo svaki dan slušamo (a mi i pišemo), ali na nedavnom putovanju kroz Andaluziju sam se podsjetila kako smo možda najvažniji začin za dug i sretan život zaboravili. Promatrajući lokalce u Malagi, Sevilli, Rhondi i Cadizu primijetila sam da imaju potpuno drugačije navike i kako se zapravo u svakodnevnici puno više zabavljaju. Tako sam se i zapitala, jesmo li zaboravili uvrstiti zabavu u svoj život?! U nastavku pročitajte što me putovanje u Andaluziju naučilo.

Putovanje u Andaluziju

Kako Španjolci počinju svoj dan?

Prije svega želim naglasiti kako su ovo moja osobna zapažanja i nešto što sam primijetila u gradovima Andaluzije i što možda ne vrijedi za ostale dijelove Španjolske.

Naime, primijetila sam da na posao kreću tek oko 9 h ujutro i prvo što rade jeste druženje u kafiću uz kavu i tradicionalni Pan Con Tomate (kruh s naribanom rajčicom i maslinovim uljem). U Sevilli sam bila smještena u poslovnoj zoni grada pa sam mogla vidjeti kako su oko 9 h ujutro svi kafići prepuni poslovnih ljudi. Bilo mi je zanimljivo to što pričaju dosta glasno i naizgled iskreno uživaju u druženju s kolegama uz doručak i kavu.

Pauza za ručak i siesta

Na pauzi za ručak opet su tapas barovi puni i ljudi uživaju u ukusnim jelima uz vino ili pivo. Većina restorana u Andaluziji ima sieste odnosno pauze za odmor poslije ručka. Tako su zatvoreni najčešće od 16 h do 20 h kada je opet vrijeme za večeru.

Mi smo se na našem putovanju potpuno prilagodili španjolskom stilu života pa smo tako sa zadovoljstvom i mi u vrijeme sieste spavali. U Sevilli je čak i u rujnu bilo jako vruće i popodne je zapravo najvrući dio dana tako da nam je siesta tamo bila i logična.

Večeri

Navečer su restorani otvoreni do 1 h poslije ponoći pa smo tako odmorni poslije popodnevnog spavanja često ostajali do zatvaranja restorana. Bilo je zanimljivo vidjeti kako su ulice i oko ponoći pune ljudi svih godina i uvijek se u pozadini uz glazbu čuju i glasni i žustri razgovori.

Po onom što sam vidjela rekla bih kako u Andaluziji ljudi doista vole međusobno razgovarati te kako su im druženja izuzetno bitna za wellbeing.

Možda je sve to razlog zašto se u zraku osjeti neka posebna energija i zbog koje jednostavno ne možete biti zamišljeni ili zabrinuti. Kada smo kod energije, moram spomenuti i flamenco. Imali smo priliku gledati ulični, vatreni flamenco i ostali smo kao opijeni od energije koja je isijavala iz te plesačice. Bilo mi je zanimljivo vidjeti i kako moj četverogodišnji sin gleda hipnotizirano ples i odbija ići dalje i poslije 30-ak minuta.

O ovom putovanju bih mogla napisati toliko toga, ali želim da fokus ovog članka bude na lekciji o življenju koju sam u Španjolskoj naučila. Naime, svojim laganim i opuštenim pristupom svemu podsjetili su me kako život jednostavno ne treba previše ozbiljno shvaćati i stalno analizirati nego ga jednostavno upijati i uživati u svakom danu i u svakom trenutku.

Savjeti ako planirate putovanje u Andaluziju

U nastavku dijelim s vama i nekoliko svojih fotografija s putovanja koje će vas nadam se potaknuti da i sami otputujete u čudesnu Andaluziju. Ako razmišljate kako organizirati putovanje podijelila sam i naš raspored uz nekoliko savjeta.

Mi smo u Andaluziji bili 7 noći. Od toga smo 3 noći bili u Malagi, a 4 u Sevilli. Rondu smo posjetili na putu iz Malage za Sevillu. Iz Seville smo napravili izlet u Cadiz. Iako u Andaluziji postoji još mnoštvo gradova koja planiram nekad posjetiti, željela sam da ovo putovanje bude pravo slow living iskustvo koje pruža priliku i za odmor i za upijanje svega. Moj savjet je da i u Malagi i u Sevilli pronađete smještaj u centru, ali imajte na umu da će vam parking možda biti problem.

Iskreno, Malaga i Sevilla pružaju toliko toga da možete čak preskočiti korak s iznajmljivanjem automobila i jednostavno od aerodroma do centra uzeti Uber, a iz Malage do Seville i natrag ići vlakom ili autobusom. Mi u Sevilli nismo imali smještaj u centru upravo zbog automobila i parkinga i sada mislim da nam je to jedina greška jer se grad može najbolje doživjeti kada ste smješteni u samoj jezgri.

Ono što za kraj moram istaknuti je arhitektura koja je toliko fascinantna da su već same šetnje kroz gradove Andaluzije iskustvo koje se ne može usporediti ni s čim. Neću ulaziti u povijesne detalje jer ćete to već polako istražiti ako se odlučite na putovanje koje nam je svima toliko dostupno s obzirom na direktne linije iz Zagreba za Malagu.

Malaga
Sevilla
Cadiz

Istražite dalje: Imamo 5 prijedloga za najposebniji smještaj u Hrvatskoj

Tekst: Anđela Sabranović

Foto: Anđela Sabranović

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!