Dario Marčac, najpoznatiji TikToker s ovih prostora muškarac je s kojim ćemo zaključiti self-care intervjue u Movembru. Kako se opušta, s kojim izazovima se susreće kada pokreće nove projekte i koje opasnosti vrebaju na TikToku otkrio nam je u nastavku.
Što za tebe znači pojam self-care?
Za mene pojam self-care predstavlja podjednaku brigu o vlastitom psihičkom i fizičkom stanju. O psihičkom stanju brinem već od ranog jutra. Preko tjedna se budim ujutro u 5 sati i započinjem dan afirmacijama. Afirmacije su ciljevi ispisani na način kao da sam ih već ostvario. Moje afirmacije su dosta velike, što mi uvelike olakšava da tijekom cijelog dana budem visoko motiviran za rad. Nakon što popijemo jutarnju limunadu, djevojka i ja idemo u šetnju tijekom koje izgovaramo zahvalnosti za današnji dan. To nam pomaže uvijek ostati prizemni, pozitivno inspirirani i svjesni gdje se nalazimo, gdje smo bili i gdje želimo dospjeti. Nakon šetnje slijedi meditacija, doručak i pripreme za novi radni dan koji nam kreće oko 8,30 h. Redovno vježbam u teretani i treniram boks, pazim da se pravilno hranim te odlazim na kozmetičke tretmane, što je nažalost još uvijek svojevrsna tabu tema u muškom svijetu.
Jedan si od najpoznatijih TikTokera na ovim prostorima. Kako si uopće uplovio u tu priču? Kako su izgledali tvoji počeci?
Prije skoro dvije godine kada sam pregledavao Instagram Storyje, primijetio sam da puno mojih prijatelja dijeli razne TikTok videe. Zanimalo me više o čemu se radi, te sam instalirao aplikaciju. Prva reakcija mi je bila „što je sad ovo??“. Druga isto. Ali onda sam objavio svoj prvi video koji je jako dobro prošao. Objavio sam još jedan i isto je odlično prošao. Tu sam vidio da platforma ima potencijala, ali da nije još sazrela. Iz iskustva s Facebookom i Instagramom znamo da sve društvene mreže krenu kao zezancija, ali se mogu razviti u nešto ozbiljno. Ja sam odlučio TikToku pristupiti dugoročno. Objavljivao sam i po 20-30 videa dnevno. Učio kako funkcionira algoritam, što prolazi, a što ne. Za vrijeme lockdown-a se izmijenila publika na TikToku, počela je stizati zrelija ekipa, sadržaj se prilagođavao njima i ja sam započeo svoje prve poslovne suradnje. Kompanije imaju veliku prednost organskog dosega na TikToku i oni koji su to prepoznali na vrijeme već ostvaruju izvrsne rezultate. TikTok je još uvijek novost, potencijala ima i još uvijek je na vrijeme ako želite pokrenuti svoju priču.
Budući na specifičnost tvog posla, uspijevaš li odvojiti privatno i poslovno? Smatraš li da ljudi znaju koliko je to zapravo važno?
Posao je jako specifičan i rekao bih da po mom sadržaju možete vidjeti da ne dijelim previše privatnih stvari. U mojim objavama nema mojih roditelja, ne zna se imam li brata ili sestru, nema ni moje djevojke. U toj mjeri mislim da treba odvojiti privatno od poslovnog jer se inače ni ne poznaje granica. Međutim, dijelim sadržaj sa svojih treninga, ispričam koju sam knjigu zadnje pročitao i slično. To više gledam kao dokumentiranje svog procesa razvoja koji bi mogao motivirati nekog drugog „običnog čovjeka“ poput mene da krene u vlastiti proces. Svatko najbolje poznaje svoju granicu između privatnog i poslovnog, nekome je deblja, nekome tanja. Mislim da nema točnog odgovora. Jedino je bitno da se osoba osjeća ugodno s organizacijom svog života.
Studeni je mjesec u kojem se provodi međunarodni projekt Movember, kojemu je cilj širenje svijesti o bolestima specifičnima za muški spol. Smatraš li da su muškarci (naročito mlađa populacija) osvijestili važnost brige o svojem zdravlju i pregledu ili je potrebno i dalje ih podsjećati koliko je to važno?
Smatram da se nikad ne smijemo umoriti podsjećati na važnost zdravlja. Bilo da je riječ o muškarcima ili ženama. Zdravlje nam svima treba biti na prvom mjestu i preventivne metode za očuvanje zdravlja svakako zaslužuju puno više medijskog prostora. Možda nam se čini da su nove generacije muškaraca nešto svjesnije po tom pitanju. Recimo da su im informacije dostupnije i da je općenito kvaliteta života na drugačijoj razini od prethodnih generacija. No, kada pričamo o muškarcima kao individuama, mislim da trebamo više napora uložiti u osvješćivanje važnosti redovnih pregleda i kontrola.
Vratimo se TikToku. Mnogi roditelji ne znaju se koristiti njime, iako ga djeca učestalo koriste – kako zaštititi djecu na ovoj platformi?
Često pričam o zaštiti djece na društvenim mrežama, posebno na TikToku. Ne zavidim današnjim roditeljima. Osim klasične brige o djeci u stvarnom svijetu, uz to moraju popratiti i nekoliko virtualnih svjetova u kojima također moraju brinuti o njima.
Nebrojeno puta sam čuo kako roditelji žele zabraniti svojoj djeci korištenje mobitela, interneta i društvenih mreža. Apsolutno razumijem taj pristup, iako se ne slažem s njim. Ne slažem se iz razloga jer je to moderan način komuniciranja i uskraćivanjem tih alata, uskraćujete im jednu od mogućnosti za izražavanjem i povezivanjem s njihovim vršnjacima. Puno bolji pristup je odgojiti te male ljude da nauče pravilno komunicirati i koristiti alate koji su im dostupni na inteligentan način. Usmjeravati ih kao što ih usmjeravamo da ne smiju dirati utičnicu za struju. Naravno da nećemo ukloniti sve utičnice iz kuće, stavit ćemo zaštitu da se djeca ne ozlijede. Vrlo slično je i s društvenim mrežama, internetom i mobitelom. Samo zahtijeva malo više truda. I puno više iskrenog i otvorenog razgovora.
Na TikToku postoji family pairing opcija koja omogućuje roditelju potpuni uvid u to što njegovo dijete gleda na TikToku, kakav sadržaj prati i koje komentare ostavlja. Preko te opcije se također mogu kontrolirati i postavke privatnosti.
Pokazao si da TikTok nije samo rezerviran za djecu već i uspješno vodiš kampanje ozbiljnim tvrtkama. Koliko ti je potrebno za proces od ideje do realizacije? Je li ti ponekad teško osmisliti ideju/kampanju?
Svaka kampanja je novi izazov. Ideje i realizaciju mi olakšava to što vodim regionalnu mrežu TikTokera pa se zajedno potrudimo da se za svakog klijenta napravi uspješan posao. Najlakše je raditi kada su kompanije otvorene za kreativu i dopuste TikTokerima da kreiraju sadržaj za platformu, a ne za brend. Tada imamo najbolje rezultate. TikTok je specifična mreža. Na njoj ne prolaze namješteni videi, smontirane reklame i slično. Pratitelji prate neki profil zato što je zabavan, edukativan ili motivirajući. Na TikToku nije važno jesi li „zvijezda“ ili „influencer“. Ako ti je sadržaj dosadan, nitko ga neće gledati i točka.
Kako ti puniš baterije? Što te čini sretnim?
Volim svoje jutarnje rituale. Oni me napune energijom za dobar početak dana. Sretnim me čine treninzi. Na poseban način me ispunjavaju treninzi u teretani, a potpuno drugačije treninzi boksa. Ne mogu zamisliti da preskočim ijedan od ta dva treninga. S obzirom na to da radim posao koji je jako izložen javnosti i ljudima, punim baterije mirom. Odgovara mi kad se isključim, pustim klasičnu glazbu i čitam knjigu.
Opiši nam svoj idealan self care dan.
Sve što sam naveo u prvom pitanju. Naravno, ne izgleda ni meni svaki dan tako. Ovisno o obvezama, posebno vikendom znamo preskočiti jutarnju rutinu. Ni ne treniram svaki dan, dio treninga su i dani odmora. Ali svi takvi dani zajedno kad su u ravnoteži, to je jedna dobra self-care rutina. Najbolji self-care dan je dan kad je čovjek zadovoljan sam sa sobom. Što god on radio, nije bitno. Dok god nije naudio nikome. Mislim da ne trebamo biti razmaženi, ali ni prestrogi sami sa sobom.
Smatraš li da ljudi našeg područja doista vode brigu o sebi (ili su i dalje zastali na onom estetskom)?
U našim krajevima se ne promovira takav lifestyle kao mainstream stil. Ne potiče se ljude na opuštanje, meditaciju, prevenciju zdravlja, vježbanje. Živimo u državi s najdebljim stanovništvom u Europi. Po tome bih rekao da smo daleko od brige o sebi. Nisam siguran ni da smo došli do tog estetskog. To je generalno govoreći, ali naravno postoje grupacije ljudi koje su odmakle od većine i jako rade na sebi. Što se vidi i po njihovom izgledu, zdravlju i rezultatima u poslu.
Imaš li možda neki savjet za naše čitateljice i čitatelje vezan za self care rutinu?
Malo mi je nezgodno dijeliti savjete jer i ja tek otkrivam taj svijet. Međutim, ako trebam nešto izdvojiti onda bi to bile misli. Najbrže gdje se može vidjeti napredak je u kontroli vlastitih misli. Kroz dan ima puno situacija u kojima nam misli mogu otići u negativnu stranu. Negativne misli su toksične i truju nas iznutra. Pozitivnim mislima privlačimo pozitivne ljude i događaje, pa i sami postajemo pozitivniji. A kad smo pozitivni, svaka self care rutina donosi odlične rezultate.
Razgovarala: Vjera Pađen
Foto: privatna arhiva