Tražite ideju za sljedeće putovanje? Mi znamo šest trendova putovanja za 2025.

by Petra Šafranko

Godišnje istraživanje Booking.com-a radi utvrđivanja predviđanja za putovanja* otkriva da mnogi putnici ne žele odustati od putovanja, nego žele redefinirati način na koji doživljavaju svijet oko sebe i povezuju se s njim. Putnici stvaraju nova pravila za putovanja u 2025. Opirući se konvencionalnim razmišljanjima o odmoru kako treba biti, oni stvaraju novu povezanost sa sobom, sa svojim voljenima i onima koje susreću na putu, kao i s odredištima koja posjećuju.

Mijenjanje statusa quo odnosno standardnih vrsta putovanja

Kako bi razumio kako ljudi planiraju promijeniti status quo, Booking.com je naručio istraživanje provedeno među više od 27 000 putnika u 33 zemlje i teritorija kako bi predstavio devet predviđanja za putovanja, a koje otkriva da će 2025. biti godina koja će otvoriti vrata novim načinima doživljavanja svijeta zahvaljujući milenijalcima koji promišljaju o novim iskustvima u zračnim lukama i boomerima željnima uzbuđenja.

1.      Noćni turizam

Svemirski turizam sve je bliže stvarnosti i stoga će putnici biti usredotočeni na povezivanje sa svemirom, okrećući se dostupnijim svemirskim potragama u 2025. Birajući radije ponoćnu magiju nego dnevne gužve, gotovo dvije trećine putnika (62 %) razmišlja o tome da posjeti odredišta s tamnijim nebom, pri čemu su na vrhu popisa zvjezdanih avantura iskustvo bivanja pod zvijezdama (72 %), vodiči za zvijezde (59 %), kozmičke pojave koje se događaju jedanput u životu (59 %) i praćenje zviježđa (57 %).

Na ovu promjenu utjecala je i zabrinutost zbog klimatskih promjena te 54 % putnika planira povećati svoje noćne aktivnosti radi sprečavanja porasta dnevnih temperatura, a njih 42 % radije bi odabralo odmor na hladnijim lokacijama. Zaštita od UV zraka važna je za 61 % putnika, koji planiraju manje boraviti na suncu, dok više od polovine putnika (57 %) planira obavljati aktivnosti navečer i rano ujutro kada sunce nije jako.

Produbljivanje povezanosti putnika s prirodom vidljivo je i u stavljanju naglaska na noćni svijet jer bi većina putnika (54 %) rezervirala smještaj bez svjetla radi smanjenja svjetlosnog onečišćenja i očuvanja flore i faune.

2.      Putovanje u potrazi za dugovječnošću

Putnici traže eliksir života i stoga odmor više nije samo vrijeme za opuštanje. Zbog želje za boljim životnim izborima, 60 % putnika zainteresirano je za odmor s uslugama za njegovanje dugovječnosti, na kojem se tradicionalni privremeni odmor zamjenjuje potragom za duljim, zdravijim životom.

Duboka revitalizacija glavni je prioritet, od vibracijskih tretmana tijela (56 %) i terapije crvenim svjetlom (52 %) do krioterapije (48 %) i tretmana matičnim stanicama (45 %). Više od dvije trećine putnika (67 %) želi u svoj svakodnevni život uključiti nove wellness aktivnosti radi ponovnog povezivanja s uravnoteženijom verzijom sebe, što uključuje učenje o pravodobnom unosu kave (37 %) i intravensku terapiju (31 %).

A budući da je 58 % putnika otkrilo da bi platilo za odmor čija je jedina svrha produljenje životnog vijeka i dobrobit, 2025. godina mogla bi biti prva godina ostatka njihovog duljeg života.

3.      AI = alternativni planovi putovanja

Nove tehnologije već pomažu putnicima da pronađu iskustva prilagođena njihovim potrebama, a 2025. dolaze inovacije koje će turistima pomoći da zadovolje potrebe u pogledu odredišta koja žele posjetiti.

Dvije trećine putnika (66 %) koristit će tehnologije za donošenje informiranih odluka i pronalaženje autentičnih iskustava, i to ne samo u pogledu lokacija koje će posjetiti, nego i radi pozitivnih doprinosa za vlastiti razvoj. Alati koji se temelje na umjetnoj inteligenciji, kao što je AI Trip Planner Booking.com-a, imat će ključnu ulogu u oblikovanju takvih putovanja jer je 41 % putnika zainteresirano za korištenje umjetne inteligencije za organiziranje putovanja, što otvara vrata za planove puta koji potiču dublje, pozitivnije povezivanje s mjestima i zajednicama.

Putnici će također biti odgovorniji u pogledu načina na koji koriste tehnologije. Gotovo polovina (44 %) putnika neće označavati lokacije na društvenim mrežama tijekom posjeta manje poznatim odredištima kako bi ona ostala manje razvikana i kako bi se izbjeglo poticanje dolaska velikog broja instaturista. Međutim, za 47 % pripadnika generacije Z i 44 % milenijalaca koji bi promislili o tome hoće li posjetiti određeno odredište ako ne mogu označiti njegovu lokaciju, tehnologije će imati važnu ulogu i u pronalaženju alternativa koje se mogu dijeliti bez osjećaja krivnje zbog preopterećivanja uobičajenih žarišnih mjesta, dok se 67 % putnika nada da će koristiti tehnologije za pronalaženje područja s manje gužve, a njih 23 % već koristi aplikacije za takve potrebe u stvarnom vremenu.

4.      Višegeneracijska megaputovanja

„SKI” odmor bit će u porastu, ali ne na skijaškim padinama jer roditelji mijenjaju prioritete, odnosno troše ušteđeni novac (Spending Kids’ Inheritance (SKI)) umjesto da ga ostavljaju za djecu. Gotovo polovina putnika (46 %) radije bi 2025. godine potrošila novac na putovanje života, nego ga ostavila kao nasljedstvo svojoj djeci – pri čemu je postotak za baby boomere 49 %, a za tihu generaciju (oni koji imaju više od 80 godina) 40 %.

Međutim, iduće će godine u okviru ovog trenda još više prevladati dobre namjere jer rodbina starije dobi želi potrošiti velik novac na svoju obitelji kako bi pomogla mlađim generacijama da prebrode krizu zbog visokih troškova života, odnosno želi im platiti sljedeći godišnji odmor. Tako će stvoriti lijepe nove uspomene, uživajući u plodovima svog rada zajedno sa svojim obiteljima, umjesto da samo pune bankovne račune za sljedeće generacije.

Dok je 58 % putnika priznalo da su im roditelji već jednom platili godišnji odmor ili dio godišnjeg odmora otkako su odrasli, boomeri će vjerojatno utjecati na porast tog trenda jer će 80 % njih rado platiti za svoju djecu prilikom sljedećeg putovanja, a njih 78 % za svoje unuke. Zahvaljujući konceptu obiteljske banke pripremite se za više višegeneracijskih putovanja, za koja će se bake i djedovi, roditelji i unuci zajedno pakirati radi nezaboravnog iskustva povezivanja.

5.      Zen odmori s dečkima

Piće i razmetanje bit će u drugom planu jer će u prvom planu biti odmori „samo za muškarce” usmjereni na wellbeing, samorazvoj i osnaženo prihvaćanje ranjivosti. S kulturološkim promjenama koje donose napredak kad je riječ o muškom mentalnom zdravlju i društvenim pritiscima, u planiranju putovanja prevladavat će nastojanje da se smanji osjećaj usamljenosti i davanje prioriteta svjesnom muškom povezivanju. Gotovo polovina putnika (47 %) potvrdila je da bi potaknula jednog od muškaraca u svom životu da ode na putovanje samo za muškarce, pri čemu je to potvrdilo čak 65 % pripadnika generacije Z i 58 % milenijalaca.

Muški putnici više nisu pod utjecajem popularnih očekivanja i klišeja koji se temelje na „mačo” kulturi muškog povezivanja, nego teže opuštanju zbog stresa u svakodnevnom životu (29 %), odmoru i pomlađivanju (30 %), njegovanju mentalnog zdravlja (23 %) i osobnom rastu (24 %). Izgradnja veza, i starih i novih, bit će ključna jer 14 % putnika razmišlja o putovanju „samo za muškarce” kako bi smanjili osjećaj usamljenosti, više od četvrtine putnika (28 %) želi sklopiti nova prijateljstva, a 20 % putnika želi poboljšati svoje vještine izgradnje odnosa s prijateljima i obitelji.

Suprotno očekivanom, žene su te koje nagovaraju muškarce u svom životu da odu na putovanje „samo za muškarce”, pri čemu njih 56 % potiče svog partnera, 36 % svoje prijatelje, 28 % svog brata i 20 % svog oca da sebe stave na prvo mjesto.

6.      Putovanja u zračne luke

Prošli su dani dolaska „upravo na vrijeme” radi izbjegavanja zadržavanja u prepunim čekaonicama nakon sigurnosne provjere jer putnici žele drugačiji početak odmora u 2025., najavljujući novu eru zabave u zračnoj luci. Više od trećine (34 %) putnika izrazilo je interes za posjet nekom mjestu zbog njegove zračne luke, a 60 % putnika zainteresirano je za zračne luke s više jedinstvenih iskustava ili sadržaja.

No, čini se da će generacija Z i milenijalci ponajviše potaknuti ovaj trend. Među tim putnicima njih 43 % razmotrilo bi odredišta na temelju njihove zračne luke, odbacujući uobičajene stereotipe u korist ugodnih iskustava: od kabina za spavanje (37 % pripadnika generacije Z, 35 % milenijalaca) i spa objekata (31 % pripadnika generacije Z, 29 % milenijalaca) do restorana s Michelinovom zvjezdicom (22 % pripadnika generacije Z, 24 % milenijalaca). S takvom promjenom načina razmišljanja, putnici će sljedeće godine svaki propušteni povezujući let pretvoriti u sjajno iskustvo.

Gotovo dvije trećine ljudi (60 %) smatra da bi osjećalo veće uzbuđenje i manje stresa u vezi s putovanjem da postoji veća ponuda sadržaja za korištenje prije leta i stoga će odmor započeti mnogo prije ukrcavanja u zrakoplov. Godine 2025. početak putovanja mogao bi biti jednako uzbudljiv kao i odredište.

Komentar Arjana Dijka, višeg potpredsjednika i direktora marketinga u Booking.com-u: U 2025. putnici će iskoristiti svoja putovanja kako bi promijenili sebe, svoje odnose i, u konačnici, svijet oko sebe. Sve veći udio muškaraca traži odmor koji je u opreci sa zastarjelim očekivanjima na temelju spola i koji omogućuje njegovanje mentalne dobrobiti. I gotovo svaki peti boomer odbija dopustiti da ga starost spriječi u potrazi za novim pustolovinama. U suštini se mijenjaju standardi u pogledu putovanja radi postizanja dubljeg osjećaja povezanosti. Zahvaljujući spoju tehnologije i mašte počinje nova era tradicije, koja će, u konačnici, olakšati svima da oblikuju vlastita putovanja u 2025. i nadalje.

*Istraživanje radi utvrđivanja predviđanja za putovanja u 2025. naručio je Booking.com, a provedeno je na uzorku odraslih osoba koje planiraju putovati poslovno ili iz razonode u sljedećih 12 do 24 mjeseca. Sudjelovalo je ukupno 27 713 ispitanika iz 33 zemlje i teritorija. Ispitanici su ispunili online anketu u razdoblju od srpnja do kolovoza 2024.

Moglo bi vas zanimati i: BLEISURE je novi trendovski stil putovanja koji i nije ustvari toliko nov.

Tekst: PR

Foto: PR

 

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!