Kada bismo se više educirali na temu stabala i njihove dobrobiti na naše zdravlje mogli bismo bolje uroniti u šumski svijet. Na našem se portalu okupila skupina ljudi koji su pravi zaljubljenici u prirodu i sva njezina dobra te smo neizmjerno sretni i zahvalni što imamo priliku predstaviti jednu novu pozitivnu priču iz naše zemlje, priču inspiriranu šumom.
Ako se niste upoznali s pojmom ŠUMSKE PEDAGOGIJE, ovo je odličan trenutak jer se u Hrvatskoj otvara jedinstveni Pedagoški šumski centar „ŠUMSKI RADOZNALCI“. Počašćeni smo jer ovu važnu vijest, važnu za sve nas i buduće generacije, donosimo prvi.
Krenimo ukratko s pojmom šumske pedagogije.
Radi se o pedagoškom pristupu koji se temelji na ideji da prirodno okruženje, posebno šuma, obogaćuje proces učenja i razvoja djece. Ovaj pristup promiče iskustveno učenje u prirodnom okruženju, naglašavajući važnost kontakta s prirodom za razvoj djeteta.
GDJE SE NALAZI CENTAR „ŠUMSKI RADOZNALCI“ I KAKO JE KRENULA PRIČA?
Ovaj centar smješten je u Slavoniji, u Našicama, gdje djeca, u manjim skupinama, iskustveno uče kroz igru u prirodi, na čistom i svježem zraku.
Cijela je priča započela s mladom znanstvenicom i pedagoginjom Ninom Erdeš Babić, čija je strast prema životu u prirodi i radu s djecom postavila temelje za otvaranje Pedagoškog šumskog centra „ŠUMSKI RADOZNALCI“.
Nina je, kako kaže, inspirirana vlastitim iskustvom odrastanja provedenim u igri i prirodi, danas na tom mjestu odlučila pokrenuti Pedagoški šumski centar, mjesto gdje će djeca moći konstruktivno provoditi slobodno vrijeme, u isto vrijeme okružena predivnom šumom i livadama, učeći kroz igru i pokret.
Jednako tako, svjesna da takvih iskustava nedostaje u današnjem odgojno-obrazovnom sustavu, a djeca su sve više izložena sjedilačkom načinu života i prekomjernom korištenju digitalne tehnologije, odlučila je djelovati.
U ovom centru, svaka aktivnost bit će prilika za istraživanje, učenje i otkrivanje čuda prirode.
Nina je počela razvijati pedagoški program prema konceptu šumske pedagogije, a koji je jedinstven jer sadrži stručno i metodički osmišljene pedagoške radionice u kojima djeca uče kroz praktična iskustva u šumi, upoznavajući sebe i svijet koji ih okružuje, na način koji potiče radoznalost i motivaciju za učenjem.
Na pitanje zašto ŠUMSKI RADOZNALCI, Nina je odgovorila kako vjeruje da je najvažniji preduvjet za učenje djeteta radoznalost pa je tako nastao i naziv ŠUMSKI RADOZNALCI. A zašto šumski? Zato što je šuma vid učionice, u kojoj nema zidova, a krov te iste učionice je prostranstvo neba. Priroda je prostor u kojem će učiti, igrati se, stvarati prijateljstva, pričati priče, slobodno se kretati, osluškivati zvukove iz prirode i još mnogo toga. Svaka šetnja šumom, svaki trenutak promatranja ptica ili sadnje biljaka, postat će prilika za otkrivanje, rast i bolje razumijevanje svijeta koji nas okružuje.
AUTORSKI PROGRAMI ŠUMSKE PEDAGOGIJE
U Pedagoškom šumskom centru uskoro započinju s programima šumske pedagogije za djecu od 3 do 11 godina. Riječ je o autorskim programima, a svaki program se sastoji se od različitih pedagoških radionica koje su metodički osmišljene i koje će biti stručno vođene od strane magistre pedagogije s desetogodišnjim iskustvom rada s djecom predškolske i školske dobi. Pedagoške radionice će se odvijati u prirodi tijekom svih godišnjih doba. U svom radu vodit će se poznatom krilaticom šumske pedagogije “NE POSTOJI LOŠE VRIJEME, SAMO LOŠA ODJEĆA!” Cilj im je da djeca što više slobodnog vremena provode u prirodi, a da istovremeno usvajaju nova znanja i životne vještine koje su neophodne za kvalitetan psihofizički razvoj djeteta.
Kroz aktivnosti poput šetnje u prirodi, kreativnih radionica i istraživačkih projekata, žele potaknuti djecu da se povežu s prirodom na dublji i značajniji način.
Suradnički tim sastoji se od pedagoga i biologa, s više od 37 godina rada u odgojno-obrazovnom sustavu, a zajedno su posvećeni pružanju sigurnog i poticajnog okruženja za razvoj dječjih sposobnosti, interesa i talenata.
Rezultati različitih znanstvenih istraživanja pokazuju da redoviti kontakt djece s prirodom pozitivno utječe na njihovo psihičko i fizičko zdravlje, jača imunološki sustav i smanjuje rizik od pretilosti. Isto tako, boravak u prirodi smanjuje razinu stresa kod djece, poboljšava koncentraciju te potiče emocionalnu stabilnost.
U današnje vrijeme tek počinjemo shvaćati zapanjujući potencijal koji kriju stabla.
Činjenica je da se često zapitamo zašto se nakon šetnje šumom osjećamo toliko bolje.
I ne samo da se osjećamo trenutno, nego i taj osjećaj traje ponekad i nekoliko dana.
Pozornost je na šumama i to nas iznimno veseli.
Idemo ju zajedno istražiti! Stoga vas pozivamo da ovog proljeća umjesto vremena provedenog za ekranom, vaše dijete provede vrijeme u učenju i igri sa ŠUMSKIM RADOZNALCIMA!
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Moglo bi vas zanimati i: Kako postići unutarnju harmoniju uz meditativno trčanje?
Razgovarala: Inga Marić
Foto: Canva, privatna arhiva