Dok smo se pripremali upoznati Annu Lukendu, mladu kreativnu dizajnericu i fotografkinju o kojoj se u regiji sve više priča, nismo ni slutili koliko je izazovno obuhvatiti sva područja njezinog stvaranja. Poduzetnica, grafička dizajnerica, fotografkinja, kreativna direktorica, stručnjakinja za vizualni identitet, produkt dizajnerica – sve su to uloge koje Anna svakodnevno kroz život uspješno balansira. No, kada smo ju upoznali, shvatili smo da je riječ o iznimno kreativnoj osobi koja je jednostavno zaljubljena u stvaranje. Već na prvu osvojila nas je svojom vatreno crvenom kosom, originalnim stilom i zaraznom energijom. Ovog puta ulovili smo ju u Zagrebu, na proputovanju od rodne Hercegovine do Frankfurta, gdje trenutno živi i radi, kako bi podijelila s nama neke od svojih najnovijih inspirativnih projekata.
Od Akademije u Sarajevu, života u Libiji, do vlastitog studija u Frankfurtu
Kroz više od 15 godina iskustva, Anna se na tržištu regije profilirala u iznimno traženu dizajnericu i fotografkinju, prepoznatu po svojoj svestranosti i naglašenoj autentičnosti. Svoj profesionalni put započela je kroz obiteljski posao, usavršavala se u Sarajevu i Libiji, a danas stvara za klijente iz cijelog svijeta iz svog ureda u Frankfurtu. Magistrirala je grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu te je ponosna osnivačica i vlasnica čak tri brenda: aL studio, MOA baggeek i Backdropgeek. Svoj talent i znanje dodatno je potvrdila i kao suosnivačica brenda Wish sofa, osvojivši zajedno s Mersihom Karić, prestižnu nagradu Fiere di Milano za inovaciju u dizajnu transformabilne sofe LA’COCHA.
„Dolazim iz kreativne obitelji. Od prvog dana kada su mi dali olovku u ruke, nisam prestala crtati. Još u osnovnoj školi s tatom sam znala u 5h ujutro ići fotografirati ljepote Hercegovine. Ta kreativna igra nastavila se kroz srednju školu, akademiju i dan danas – ja se doslovno igram stvarajući svoju viziju umjetnosti. Iznimno me veseli raditi s ljudima koji prepoznaju vrijednost dizajna i ukazuju mi povjerenje dopuštajući mi kreirati vizualni identitet njihovog brenda. Kada sam u srednjoj školi prvi put vidjela svoj rad na velikom billboardu, bila sam u sedmom nebu. Čak i danas, kada vidim svoj proizvod na polici ili fotografiju u časopisu, veseli me činjenica da sam upravo ja pridonijela vizualno ispričati njihovu priču.“ – izdvojila je Anna Lukenda.
‘Klik’ s klijentom kao imperativ uspješne suradnje
Za sebe kaže da je tvrdoglava, što smatra prednošću u poslu. Svaki dan joj je ispunjen unaprijed isplaniranim aktivnostima – rano buđenje, vježbanje, planiranje dana, rad na projektima, druženja i maštanje o novim poduzetničkim pothvatima. Ipak, najsretnija je kada jednostavno – stvara. Danas, usluge ove svestrane kreativke prvenstveno se odnose na strateški pristup izgradnje vizualnog identiteta brenda. Suradnju s klijentima Anna najčešće započinje vizualnim savjetovanjem koje obuhvaća detaljnu analizu brenda i strateško planiranje vizualne komunikacije. Sljedeći korak predstavlja kreiranje vizualnog identiteta kroz dizajn i grafička rješenja koji zajedno stvaraju dosljedan i prepoznatljiv brend. Ova usluga najčešće se proširuje i u digitalni koncept, odnosno kreiranje kompletnog vizualnog identiteta za platforme društvenih mreža. Njezina najveća ljubav – fotografija, dolazi kao logičan nastavak cjelokupnog procesa stvaranja – kroz usluge profesionalnog fotografiranja poslovnih i lifestyle portreta te produkt fotografiju. Njezini custom projekti predstavljaju zasebnu paletu usluga prilagođenih projektnih suradnji poput kreativnih brend kampanja, editoriala, edukacija i radionica.
„Nakon više od 15 godina rada, mogu reći da sam stekla dovoljno iskustva da si priuštim luksuz biranja klijenta, ljudi s kojima ću surađivati, a da pritom ne budem pogrešno shvaćena. Važno mi je raditi s ljudima s kojima dijelim istu viziju i vrijednosti – onima s kojima odmah osjetim taj ‘klik’. Ako ne postoji sklad između moje i klijentove estetike, jednostavno ne ulazim u projekt. Na prvom sastanku otvoreno komuniciram svoj vizualni izričaj, pokažem svoj portfolio i stil rada kako bih uštedjela vrijeme i sebi i klijentu. Ako vidim da se naši pristupi ne poklapaju, radije preporučim nekog od kolega. Klijenti najčešće to dočekaju s odobravanjem jer cijene i prepoznaju iskrenost pristupa. Više desetaka zadovoljnih klijenata sa svih strana svijeta danas mi potvrđuje da radim nešto dobro.” – objašnjava dizajnerica.
Vizualni identiteti koji slave žensku slobodu
Kao konzultantica za vizualni identitet brenda i fotografiju, Anna surađuje s vlasnicama malih biznisa, pomažući im osnažiti njihove poduzetničke inicijative kroz vizualnu komunikaciju. Ova svestrana umjetnica posebno je ponosna biti odabrana među 50 ilustratorica koje su ilustrirale 50 žena iz povijesti Bosne i Hercegovine, a čiji su radovi objedinjeni u knjizi Žene BiH. Sudjelovala je u različitim programima podrške ženama poduzetnicama u organizaciji Fondacije 787, Svjetske banke i frankfurtske škole ESFE. Kako kaže, svaki projekt ju ispunjava na poseban način, no projekt BizUP kojim je cilj pomoći poduzetnicama da ostvare kontinuitet i rast poslovanja, definitivno je projekt koji joj je najviše ispunio dušu, ali i memoriju računala. Projekt je u samo tri godine osigurao podršku za gotovo 50 poduzetnica, a Annina uloga bila je kreirati vizualni identitet njihovih brendova.
„Svaki dan donosi novu lekciju, učim od ljudi koji me svakodnevno okružuju, i to većinom od ljudi koji nisu u svijetu dizajna. To mi se najviše pokazalo kroz projekt Fondacije 787 kojim smo osigurali podršku preko 50 poduzetnica u ostvarenju njihovih poduzetničkih pothvata. Upoznala sam predivne žene koju su se usudile, ustrajale i ostvarile svoju poduzetničku viziju. Taj osjećaj zadovoljstva kada pridoneseš nečijem uspjehu istinski ispunjava. Važno mi je da kampanje koje radim uvijek imaju poruku – da podržavaju žene u njihovim slobodama. U mojoj glavi, svatko može sve, ako to zaista želi. Svoju misiju vidim upravo u motiviranju žena da ostvare sve što žele, čak i ono što nisu vjerovale da mogu postići.” – zaključila Anna Lukenda.
Moglo bi vas zanimati i: Jesu li naša uvjerenja okovi koji nas sprječavaju da živimo punim plućima?
Tekst: PR
Foto: DaMa / Emma Šukalić