Upoznajte Martinu Tuta, osnivačicu brenda Biljkoljupka, i kreativnu poduzetnicu s dušom usklađenom s prirodom

by Petra Šafranko

Martina Tuta je u vrijeme COVID-19 pandemije pokrenula ideju o Biljkoljupki, brendu koji je namijenjen za žensko (reproduktivno) zdravlje. Sve je ustvari započela kreiranjem proizvoda za samu sebe, kako bi si pomogla s anksioznošću u to neizvjesno i nesigurno doba, ali i kod raznih situacija vezanih uz žensko zdravlje. Danas je ovaj, mnogim ženama, omiljeni brend narastao u srazmjerima toliko velikim da većinski marketing koji Martina koristi je usmena preporuka. Ovaj brend je moćan saveznik svake žene koji ju kroz sveobuhvatan holistički pristup želi vratiti tamo gdje je oduvijek i pripadala – (svojoj) divljoj Prirodi. Upoznajte Martinu i njen brend “Biljkoljupka” koji će vas, vjerujemo, kroz ovaj intervju uvući u svoj čaroban biljni svijet.

Biljkoljupkini proizvodi su temeljeni na kliničkim istraživanjima i s prirodnim kvalitetnim sastojcima i certifikatima, a dostavljaju se kupcima svježi, dakle, nema zaliha. Jedinstvenost ovih proizvoda na tržištu nije samo u njihovoj nišnoj namijeni (za žensko intimno zdravlje) već i po transparentnosti proizvodnog procesa, ručnom branju samoniklog bilja po etičkom kodeksu branja i poštivanjem cikličnosti prirode. Osim proizvoda, Martina svoje veliko znanje rado dijeli i kroz edukacije kao što su online webinari ili retreatovi, grupne radionice, stručna predavanja i konzultacije koje održava u svojoj Kući ljekovitog bilja u Matuljima, nedaleko Opatije. 

Tko je Martina, osim sto je certificirani fitoterapeut?

Tako je, ja sam ustvari certificirani fitoterapeut. Učila sam anatomiju i fiziologiju i slična područja znanosti za ovo zvanje. Klinička istraživanja potvrđuju da je nešto tako kako je, i upravo to kombiniram zapravo sa znanjem koje sam naslijedila a dotiče se drevne travarske prakse. Osim toga, završila sam i farmaceutsku botaniku i farmakognoziju na Fakultetu biotehnologije i razvoja lijekova – Rijeka.

Dodatno se i sama educiram; trenutno sam edukantica škole za tjelesno orijentiranu psihoterapiju, zato što zapravo jako puno bolesti i poremećaja, pogotovo kad pričamo o ženskom tijelu i psihi, dolazi iz psihosomatike. Bolje poznavanje ženske psihe i moj osobni razvoj daje velike benefite mom brendu Biljkoljupke kao jednom holističkom brendu za žene.

Opišite nam malo Biljkoljupka brend…

Biljkoljupka je brend koji je posvećen prvenstveno ženama i ženskom zdravlju, fitoterapeutski brend i brend koji se oslanja na health care vid kozmetike. Znači, nije beauty, nego je health care. To je zapravo jedan segment koji je vrlo malo zastupljen, i zapravo mi je drago što sam se nekako profilirala u tom smjeru. Ponajviše za žensko intimno zdravlje, ali u ponudi imamo i druge proizvode kao npr. one iz Kids linije; ili tinkture itd. Biljkoljupka je prirodna certificirana kozmetika, sigurna za upotrebu, s kvalitetnim sastojcima na kojima od samog početka ustrajem.

Vjerujem da me ova niša i da su me ovi nišni proizvodi istaknuli u odnosu na konkurenciju na tržištu, i omogućili mi zapravo povjerenje koje mi žene daju od samog početka. Možda moj način nije uobičajen način, barem ne prema onom što vidim da je prisutno, a to je zapravo da full transparentno komuniciram cijeli behind the scene proces nastanka proizvoda.

Uključuju li Biljkoljupkini proizvodi eterična ulja, macerate, čajeve i slično što se veže za žensko zdravlje?

Ne, ne radim ništa od navedenog. Iako zapravo ponekad znam koristiti eterična ulja u nekom proizvodu, makar sve manje, jer su ona dosta veliki alergeni. Što se tiče Biljkoljupkinih proizvoda, oni se dotiču health-care kozmetike koja je prirodna i certificirana, te imam biljne dodatke prehrani u obliku tinktura. Inače, klasična beauty kozmetika može uključivati proizvode od preparativne do dekorativne kozmetike, ali ja to nemam. Planiram zapravo nešto napraviti u tom smjeru, ali moj core biznis je health-care kozmetika s naglaskom na intimnu žensku njegu. Neki od Biljkoljupkinih proizvoda su balzam za intimnu njegu Vulvalicious, senzualno ulje s efektom zagrijavanja  Kiss of Freya koju vole podjednako muškarci i žene, dezodorans Premium spray mist Hygea koji je ustvari naš bestseler… 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Martina Tuta – cert. fitoterapeut (@biljkoljupka)

Za ovaj intervju smo Martina i ja razgovarale telefonski dok je ona putovala iz Rijeke prema Zagrebu. Zanimalo me, je li inače poslovno na relaciji Rijeka-Zagreb? 

U Zagrebu imam proizvodnju, odnosno dio proizvodnje, tako da sam često u Zagrebu i jer imam dosta klijentica i poslovnih partnerica ovdje.

Na koji način prodajete svoje proizvode i kako kupci dolaze do vas? Kroz maloprodajni lanac trgovina, putem web shopa, društvenih mreža… 

Prodaju nemam uopće kroz lance fizičkih trgovina jer zaista nema potrebe za to. Ja imam jednu specifičnu situaciju i do nje smo zapravo došli vrlo spontano. Naime, za tinkture koje radimo treba jedno mjesec dana da se naprave od svježeg bilja. Prodaju pokrećemo tako da zapravo narudžbe puštamo jednom mjesečno, upravo iz razloga jer ih uvijek radimo svježe, dakle nemamo zalihe. Kada su narudžbe otvorene, to komuniciramo putem društvenih mreža, newslettera i na webu. Držimo ih otvorenima samo par dana, a ponekad je to samo par sati ili čak par minuta za određene proizvode. U tom kratkom periodu, doslovno prodamo sve za što imamo kapacitet napraviti proizvodnju.

To su zaista odlične vijesti. Pretpostavljam da vam je tako lakše kada možete prema narudžbama planirati proizvodnju mjesec dana unaprijed, ili biste htjeli omogućiti još veću ponudu? 

Lakše je u svakom slučaju. Ali, ono što me uvijek iznenadi je što je potražnja veća od ponude. Tako da svaki mjesec pokušavamo povećati proizvodnju za one proizvode za koje možemo povećati količinu – a to su svakako kozmetički proizvodi. Svaki mjesec imamo i nove kupce, ali vraćaju nam se i stari. Pratimo putem web shopa statistiku, tako da je lakše u tom slučaju što imamo samo jedan prodajni kanal koji možemo i statistički pratiti. Mi zaista gotovo ništa ne ulažemo u marketing jer je sve više manje WOM (Word Of Mouth) prodaja.

Dobili smo nedavno i poticaje iz jednog EU projekta za korištenje digitalnih vaučera pa smo to iskoristili za marketing. angažirali smo jednu marketinšku agenciju koja nam je radila kampanje za oglašavanje na Meti, međutim ja sam morala svako malo ili čak svakih par minuta moliti ih da zaustave oglase jer se sve prodalo brzinom svjetlosti. Čak je i marketinška agencija bila iznenađena, rekavši nam: “Stvarno nismo još imali ovakvog klijenta; Martina, svaka čast, nemamo vam što dodatno savjetovati, vama ne treba oglašavanje”. 

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Martina Tuta – cert. fitoterapeut (@biljkoljupka)

Kako to da je tako? Mislite na nema možda dovoljno takvih (nišnih) proizvoda na tržištu ili ljudi naprosto imaju puno problema koje vaši proizvodi rješavaju? 

Mislim da je jedno i drugo, mislim da nema kvalitetnih proizvoda koji su baš ovako specijalizirani. Kao primjerice, taj prirodni dezodorans koji mi imamo.

Iako na tržištu ima prirodnih dezodoransa, međutim pitanje je što oni sadrže, pogotovo oni koji se mogu na primjer kupiti za par eura a većinom su na bazi sode bikarbone, koja zapravo narušava pH vrijednost kože i zapravo može uzrokovati upale, iritacije i slično. A toga žene često nisu svjesne. I onda kada otkriju nešto ovakvog tipa, onda se vijest o tome širi brzinom svjetlosti.

A s druge strane, mi stvarno radimo s vrhunskim sastojcima i zato cijene jesu više u odnosu na nekakvu prosječnu vrijednost, ali transparentno komuniciramo zašto su cijene takve. Ne može kvaliteta ne imati odraz na zadovoljstvo potrošača.

Da li osim proizvoda imate i neke edukacije koje prate proizvodni asortiman?

Imamo. Uživam svakako u prenošenju znanja i često kad god me nazovu da negdje gostujem kao edukatorica, rado se odazovem. Radim i svoje webinare o temama koje su aktulne, primjerice o menopauzi. Na te webinare zovem goste – druge stručnjake s područja medicine, nutricionizma, psihoterapije itd. jer mi je jako bitno da taj pristup bude holistički. I uz sve to, radim i vlastite retreatove, kao što je „Put u središe Žene“, “Put Junakinje kroz Gacku dolinu” itd.

Spremam se raditi i jedan mentorski program koji bi bio „know-how“ svim polaznicima, odnosno prvenstveno ženama koje se žele time baviti a potrebna im je kvalitetna podrška u tom biznis djelu. Taj mentorski program sam nazvala „No bullshit anti mentorski program“, jer želim polaznicima zaista ponuditi cjelokupno kvalitetno znanje, s obzirom da danas na tržištu ima puno programa koji daju samo mrvice.

 
 
 
 
 
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Martina Tuta – cert. fitoterapeut (@biljkoljupka)

I za kraj, koji biste proizvod istaknuli kao neki svoj omiljeni ili kao najprodavaniji?

Ne mogu istaknuti samo jedan, već dva proizvoda. To su Vulvalicious i Premium spray mist Hygea.  Hygea je dezić koji sam prvenstveno sebi napravila jer imam jako osjetljivu kožu ali su ga prepoznale i druge žene u Hrvatskoj i šire. A drugi proizvod bi bio Vulvalicious. Njega sam napravila dok sam još bila u trudnoći, kada mi je trebalo nešto toliko blago ali djelotvorno da me čuva od raznoraznih infekcija, iritacija i crvenila u intimnom području. Naime, prošlu trudnoću sam izgubila upravo zbog infekcije bakterijom Escherichia coli. Vulvalicious djeluje ne samo kao preventivna njega, nego i kao odlična njega ožiljaka od carskog reza, epiziotomije, kod hemeroida, raznoraznih uboda ili upalnih procesa na intimnom području. 

Izdvojila bih još i tinkturu Carstvo snova s valerijanom, s kojom sam osobno oduševljena. To je biljka smirenja koja je meni pomogla u doba COVID-19 pandemije, kada sam krenula sa pričom o Biljkoljupci i kada je to još uvijek bio hobi. Te 2020. godine kada mi se po prvi puta nagomilala velika anksioznost i zbog gubitka posla, zaista nisam mogla spavati. Ova tinktura mi je omogućila jedno divno lagano smirenje i utjehu, kao da mi je skinula 100 kg sa prsa kada bih je popila. I to je bio moj prvi doticaj s biljnom tinkturom na takav način.

Moglo bi vas zanimati i: Što je to točno prirodna kozmetika?

Tekst: Petra Šafranko

Foto: Dalibora Bijelic, Antun Hiršman, Indigo Blu

Možda će vam se svidjeti

Želite pratiti novosti vezane za slowliving concept?

Povremeno ćemo vam slati notifikacije sa savjetima kako živjeti bolje, zdravije i sretnije!