Iako su nekad bile rezervirane isključivo za ženski spol, wellness usluge danas sve češće koriste i muškarci.
I dok se nekada smatralo kako su žene primarna ciljana skupina wellness industrije, u zadnjih nekoliko godina wellness odmor sve više privlači muškarce i to uglavnom one koji se nalaze u dobnoj skupini od 45 do 70 godina. Wellness centri to su prepoznali i prilagodili svoju ponudu te kreirali i neke programe posebno za muškarce. Tako u ponudi centara možete pronaći i anti-age tretmane, masaže, personalizirane jelovnike i lječilišta za muške tegobe. Zvuči odlično, zar ne?
Loše životne navike pokretač su promjene
Naime, ako pogledamo u statistiku, rezultati nisu baš dobri i govore da gotovo 12% muškaraca u zapadnim zemljama pati od neke vrste poremećaja mentalnog zdravlja, te da gotovo njih 20% neće dočekati svoj 65. rođendan zbog loših životnih navika i premale svijesti o zdravstvenom stanju.
To je jedan od ključnih razloga zbog kojih se terme i wellness oaze razumljivo okreću sve više i sve češće muškoj populaciji, ali i čitavim obiteljima i djeci te u standardnu wellness ponudu kreiraju programe prema individualnim potrebama gostiju. Osim opuštajućih i relaksirajućih tretmana gostima se nude sadržaji kojima se cilja i na unutrašnji dio čovjeka, njegovu osobnost, zadovoljstvo i teži savršenoj ravnoteži između fizičkog i mentalnog zdravlja.
Hrvatska ne kaska za svjetskim trendovima
Iako svi govore kako Hrvatska kaska, u pitanju toplica i wellnessa zdravstveni turizam u Hrvatskoj nimalo ne kaska. U toplice i wellness resorte u Hrvatskoj konstantno se ulaže, čime se podiže konkurentnost Hrvatskoj u tom aspektu turizma, ali i hrvatskom wellness proizvodu. Vidljivi su veliki iskoraci u kvaliteti, zahvaljujući termalnim izvorima vode, a turistička kvaliteta bogatija je, te se gostima može ponuditi i turistička atrakcija i van same sezone. Konstantno se uviđa rad na lječilištima i hotelima na kontinentu koji se i najviše bave razvojem wellness ponude u Hrvatskoj. Zdravstveni turizam se povezuje s wellnessom i u lječilišta se, a osim klasičnog pristupa zdravlju uvodi prevencija koja će sve više biti u fokusu. Sve više konzumenata welness usluga, naročito muškarci, wellness tretira kao dio „health and wellness“ životnog stila i od destinacija očekuje određenu vrijednost koju su spremni platiti. Pod vrijednost smatraju znanje i alate koji će im biti od koristi u svakodnevnom životu, pa i u prevenciji od mogućih bolesti i uklanjanju stresa. U većini naših wellness centara tako se gostima nude programi zdravstvene prevencije, uči ih se tehnikama disanja, educira o fitness režimima, zdravoj prehrani itd.
Nove ideje uvijek su dobrodošle
Po procjenama stručnjaka, samo u prošloj godini potrošnja u wellness turizmu dosegnula je vrtoglavih 4,2 bilijuna dolara i bilježi konstantan rast. Gostima koji traže wellness usluge na prvom mjestu nikada nije sama cijena usluge, nego kvaliteta, a ona uključuje autentičnost i sve više ide ka ponudi personaliziranih usluga. U tom Hrvatska zasigurno ima puno potencijala za kreiranje programa i sadržaja s obilježjima našeg podneblja i kvalitetu treba stalno nadograđivati. Potrebno je otvoriti prostor za investicije te tražiti inspiraciju za nove ideje u vlastitoj okolini i lokalnoj zajednici, a zatim kvalitetu prilagoditi našim uslugama.
Tekst: Vjera Pađen
Foto: Pexels