Sushi radionice, origami za djecu, slikanje uz vino te odlični DJ nastupi – ono su što, pored bogate i ukusne gastronomske ponude, posjetitelje očekuje tijekom posljednja tri dana Asian Street Food Festivala koji traje do 25. lipnja u ponoć.
Pred nama su još tri dana prvog po redu Asian Street Food Festivala koji je započeo 15. lipnja i tijekom prvih tjedan dana privukao uistinu brojne Zagrepčane, ali i turiste koji su s izrazitim odobravanjem dočekali ponudu 11 kućica na trgu Josipa Jurja Strossmayera u srcu metropole.
Na ovoj svima omiljenoj festivalskoj destinaciji, šarmantnom trgu smještenom između Tomislavca i Zrinjevca, i u iduća tri dana posjetitelji će moći uživati u bogatstvu okusa, mirisa, zvukova i estetike najvećega kontinenta.
Originalno uređenje i jedinstveni duh Istoka koji su prisutni u svakom detalju, privlače poglede, a neodoljivi mirisi i okusi delicija, te osvježavajuća pića koje nude Jellyfish in Space, Sushi & Poke by Soho, Thai Thai, Purple Monkey, Asian Burgers by Mate Janković, Full Circle Katsu by Marko Palfi, Bite of Fun by Melkior, K-dog, Picnic Craft Bar, Gingle Bells i Central bar – razlog su što se mnogi posjetitelji redovito vraćaju.
Mogućnost da po prvi put na jednome mjestu probaju širok izbor azijskih specijaliteta koje pred njima spravljaju vrhunski chefovi, svi koje smo susreli pozdravljaju s velikim veseljem.
Među posebno popularnim jelima je sushi kojeg na Asian Street Food Festivalu, kako je i za očekivati – ima u zaista brojnim varijacijama. Tu su Jellyfish in Space Futomaki surimi (sushi u tempuri s rakovim mesom), Crispy losos (pečeni losos i rakovo meso blendano s majonezom), Cosmic Berry – sushi s jagodama, lososom, mangom, Starburst – sushi s lososom, breskvama, jabukama i umakom od marakuje, te Luna – vege uramaki s jagodama, kremom od vrhnja i breskve. Ova kućica nudi i kozice u tempuri s pet različitih umaka, te velik izbor originalnih ljetnih koktela poput Bergamote Fizz, Jelly Lagoon, Lucky Strawberry i Tropical Heaven. Za sve koji vole pjenušave koktele u ponudi su Jelly Bubbles, Lady’s Favorite, Cherry Love i Pinky Dream.
Soho Sushi & Poke koji se inače nalazi u Palmotićevoj ulici u sklopu poznatog Good Food-a, te svakodnevno priprema i ručno radi sushi i poke, posebno je omiljen među najmlađom i najširom publikom. Specijalno na Festivalu po prvi put predstavljaju Soho Aloha roll – special rolicu s tunom, ananasom, avkokadom i posebnim umakom kojeg su razvili za svoj ljetni menu. Na festivalu nude i sljedeće Uramaki rolice: Philadelphia, Ebi Original, Chicken Teriyaki, Tiger Roll i Soho Spicy Tuna. Idealan izbor ovih vrućih dana svakako su i Poke Bowls – a posjetitelji mogu birati specijalno za Festival osmišljen Tuna supreme, koji spaja ananas i tunu u kombinaciji sushi riže i ostalih ukusnih dodataka. Tu su i Salmon in Green, te Spicy Chicken Poke. Soho Sushi & Poke također imaju i Philadelphia fry, te Spicy tuna fry, a ljubitelji slatkog već naveliko uživaju u njihovim Mochi sladoledima.
Bite of Fun by Melkior pobrao je brojne komplimente na račun svojih Onigirija : Onigiri Maguro (pržene rižine rolice s tartarom od tune) Onigiri Ikura (s tartarom od lososa), Shiromi Onigiri (s tartarom od bijele ribe) te Tofu Onigiri (sa dimljenim tofuom) i četiri vrste Yakimeshi no Kyūbu, odnosno sushi kocki sa tartarom od tune, lososa, bijele ribe i dimljenog tofua. Za samo finale Festivala uveli su i još jedan svima omiljeni kineski specijalitet – Bao Buns. Nude i azijski koktel od marakuje pod nazivom Mizu no Yūwaku, koji miksa Hrvoje Rihtarić.
Ljubitelji tajlandske kuhinje oduševljeni su aromatičnim i pikantnim okusima Pad Thaija, kremastim i aromatičnom Green Curryju, izvrsnom Chicken Satayju, te osvježavajućem pudingu od manga koje spremaju kuharice iz Tajlanda na kućici Thai Thai, restorana koji se nedavno otvorio u Varšavskoj. Koreanske delicije mogu se pronaći na kućici K – dog koji nude Korean corn-dog a imaju i vegetarijanske varijante poput mozzarella k-doga, cheese lover k-doga, te neodoljive Dalgona sladolede.
Nitko nije želio otići s festivala, a da ne proba ponudu Gyoza bara by Purple Monkey gdje je moguće birati između gyoza s patkom, s piletinom, sa svinjetinom, s povrćem i slatkih gyoza s jabukama. I oni su za samo finale Festivala uveli još veći izbor tako da posjetitelji sada pored navedenih, mogu kušati i gyoze s junetinom te sa škampima. Osim gyoza imaju i hvaljenu hrskavu karaage piletinu – a uveli su i Proljetne role sa sweet chilly umakom.
Tri egzotične verzije burgera privlače mnoštvo na kućici Asian Burger Institut by Mate Janković. On je pripremio Japan Umami burger u kojem je 100 % junetina, azijski kupus, svježi krastavac, ukiseljeni đumbir i wasabi majoneza, zatim Spicy Korean gdje junetinu nadograđuje azijski kupus, kimchi, pečeno carsko meso i gochujang majoneza, te Thai Surf’N’Turf u kojem uz junetinu kombinira, thai coleslaw, marinirane kozice i green curry majonezu. Za potpuni doživljaj chef Janković preporučuje i prilog Sweet Potato Nori – batat s nori majonezom i sezamovim uljem.
Da bi azijski specijaliteti bili začinjeni vrhunskim soja umacima, brine se Kikkoman sa svojim prirodno fermentiranim umacima koje koriste svi chefovi na Festivalu jer su bez aditiva i bojila i nastaju prirodnom fermentacijom u tri mjeseca od samo 4 sastojka : sol, voda, soja i pšenica.
Predanost svakom detalju i posvećenost najvišim standardima kvalitete osigurali su Kikkomanu stoljetnu tradiciju. Zanimljivo je da je Kikkoman jedna od najstarijih, ako ne i najstarija obiteljska tvrtka na svijetu i još je uvijek u vlasništvu osam japanskih obitelji. Značenje riječi „kikko“ tumači se kao „kornjačin oklop“, a „man“ označava brojku „10 000“. Prema japanskoj legendi kornjače žive 10 000 godina, pa su stoga simbol sreće, bogatstva i dugovječnosti. Danas je Kikkoman lider na tržištu soja umaka, a njegovi su okusi zastupljeni u preko 100 zemalja svijeta uključujući japanski carski dvor za koji je Kikkoman službeni opskrbljivač, baš kao i za prvi Asian Street Food Festival.
Uz ovako bogat izbor hrane, ne zaostaje ni ponuda pića – a ljubitelji koktela ne mogu dovoljno nahvaliti originalnu ponudu Picnic Craft Bara koji na Asian Street Food Festivalu predstavlja svoje autorske koktele, od kojih izdvajaju Medicine i Scooby Doo, a posvetu Aziji ispisuju novim koktelom Wabi Sabi. Svoje vjerne obožavatelje imaju i uvijek odlično raspoloženi i inspirirani momci na Gingle Bells kućici koji, među ostalim oduševljavaju nenadmašnim Mojitom i Skinny Beach koktelom. Savršeno ohlađeno Staropramen pivo, vrhunska vina Šoškić i sve što žedno grlo zaželi, posjetitelji lako i bez čekanja pronalaze na Central baru.
Za urban i autentičan glazbeni program zadužen je Ozren Kanceljak. “Posjetitelje dočekujemo glazbom kakva svira danas u najboljim cocktail i asian fussion barovima i restoranima, od Bangkoka, Singapura, Hanoia, Dubaia, Tokya pa sve do New Yorka, Londona ili Pariza”, kazao je. Program zadnjeg vikenda obilježit će DJ Bocca Sofistifunk u petak 23.6 sa Sushi Grooveom, dok posjetitelje u subotu 24. 6. čeka Gumbao Disco by DJ Mirzaisfab. Cjelokupan glazbeni program festivala odvija se u Samsung STUDIO 23 atraktivnoj zoni gdje se posjetitelji mogu educirati, isprobati nove tehnološke inovacije, sudjelovati u različitim aktivacijama te uživati u raznolikom zabavnom i glazbenom programu sve do kraja trajanja festivala.
Ovog petka, 23. lipnja na rasporedu je još jedna Pinelli & Vino radionica koja garantira odličnu zabavu i druženje na kreativan način. Ekipa iz Art Botege za sudionike je omogućila svu slikarsku opremu i materijale, a iskustvo u slikanju uopće nije potrebno, jer će vas njihovi instruktori provesti korak po korak kroz ovo nezaboravno iskustvo – te ćete kući otići s vlastitim umjetničkim djelom u ruci.
Veliko je zanimanje posjetitelja izazvale su i gratis kulinarske radionice. Do posljednjeg su mjesta bile popunjene prve dvije – Cooking show by Kikkoman koju je 19. lipnja vodio chef Danijel Grlić iz Soho Sushi & Poke, te radionica Centra za kulturu prehrane & It Makes Sushi powered by Metro koja je održana u srijedu 21. lipnja.
Prije kraja Festivala održat će se još jedna radionica sushija u izvedbi Centra za kulturu prehrane i It Makes Sushi powered by Metro, termin je subota 24. lipnja u 19:30 h, a traje do 21:00 h. I ona je besplatna, ali je nužno prijaviti se čim prije putem društvenih mreža Asian Street Food Festivala, jer može primiti do 20 sudionika, a mjesta se brzo popunjavaju.
Bogat i maštovit program koji traje od početka Festivala nastavlja se i u zadnjem vikendu u Kids Zoni by Zagi. U petak 23.6. najmlađe posjetitelje očekuje slikanje i crtanje monsunskih šuma Azije i izrada kolaža Elmer – šareni slon. U subotu je na rasporedu slikanje i crtanje azijskih uzoraka na platnu, te izrada nakita nizanjem šarenih perlica. U nedjelju 25.6. čeka ih radionica Origami by Kikkoman i slikanje azijskih ptica.
Uistinu bogat i kreativan program, te nadasve ukusne delicije i osvježavajući originalni kokteli više su nego odlična pozivnica svima koji su u Zagrebu da dožive ovu azijsku bajku i posjete Asian Street Food Festival do 25. lipnja, svakog dana od podneva do ponoći. Ulaz je besplatan – Azija nikad nije bila bliže!
Za svakodnevne novosti, prijave na sushi radionicu i raspored dječjih radionice pratite Asian Street Food Festival na društvenim mrežama: Instagram i Facebook.
Tekst: PR
Foto: Sandro Sklepić