Iako smo jučer obilježili Dan planeta Zemlje, mi na Slowage365.hr smatramo da je taj dan svaki dan. Svojim #slowlivingconceptom kojeg vjerno zagovaramo želimo što više ljudi osvjestiti o važnosti održivosti i koliko je bitno voditi brigu o prirodi i biti ekološki osviješten. I zato vam danas donosimo priču o ‘zelenoj’ kozmetici. Zelena kozmetika hit je na svjetskom tržištu koji polako, ali sigurno dolazi i na naše prostore i zauzima svoje mjesto.
U vremenu kad unatoč nastojanjima pojedinaca globalno i dalje, možda i posve nepovratno, štetimo jedinoj planeti koju imamo, pažnja svih osviještenih više je nego ikad usmjerena na kompletan proces proizvodnje. Kad je o kozmetici riječ, više nam nije dovoljno znati kako djeluje i koje rezultate daje, već i kako se proizvodi, od kojih sastojaka, kojim procesima, u kakvu se ambalažu pakira… Potrošači sve više traže proizvode koji nisu štetni ni za njih ni za okoliš.
Stoga su proizvođači ‘zelene’ kozmetike posebno rigorozni u odabiru prirodnih i ekološki prihvatljivih sastojaka za svoje proizvode. U marketinškom svijetu riječ ‘zeleno’ postala je sinonim za ‘organsko’ ili ‘zdravo’. No valja pojasniti kako se pojam ‘zelena kozmetika’ veže uz proizvode koji koriste ekološki prihvatljive formule, način proizvodnje i ambalažu. U SAD-u su otišli i korak dalje, nazivajući ‘zelenom’ onu kozmetiku koja uz sve navedeno koristi prirodne sastojke iz obnovljivih izvora energije kao što su biljke ili bakterije.
U ‘zelenoj’ kozmetici koja počiva na ovim načelima naći ćete prirodna ulja (poput palminog, kokosovog, arganovog ili ulja avokada), poljoprivredne biljke (primjerice soja i kukuruz), ali i bakterije. Dobar je primjer bakterija Deinococcus (inače jedan od organizama s najvećom radiootpornošću!!!) koja bi mogla biti ključna u proizvodnji aromatičnih sastojaka i pigmenata za kozmetičku industriju.
Korištenje satojaka iz održivih izvora najčešće znači i izbjegavanje onih koji su toksični, koji štetno djeluju na ljudsko zdravlje i koje nikad nećete pronaći na etiketama ‘zelene’ kozmetike. Među njima su BHA (butil-hidroksianisol) ili BHT (butil-hidroksitoulen) sintetički antioksidansi (obratite pažnju na njih prilikom kupovine dnevnih krema i ruževa za usne), konzervansi koji oslobađaju formaldehid (česti u sredstvima za čišćenje), aluminijski spojevi (antiperspiranti!) ili DBP (dibutil-ftalat) organski spoj koji se kao otapalo za boje nerijetko nalazi u proizvodima za nokte.
Važno je istaknuti kako proizvodnja ekološki prihvatljive kozmetike danas ne znači i smanjenu kvalitetu ili učinkovitost proizvoda. Štoviše, rezultati mogu biti i značajniji, a rastući interes potrošača za ‘zelenom’ kozmetikom ima značajan utjecaj i na njihovu dobit. ‘Zelena’ kozmetika ima godišnju stopu rasta od 15% na ukupnom tržištu kozmetike (koje raste cca 5% godišnje) i procjenjuje se da će do 2025. godine ovo tržište doseći 25,11 milijardi dolara.
Pa koje su dobrobiti korištenja ‘zelene’ kozmetike?
- Odgovornost prema okolišu
Društvena i ekološka odgovornost provlači se kroz sve pore društva, a potrošači posjeduju svijest o svom utjecaju na okoliš.
- Zaštita zdravlja
Već smo spomenuli kako konvencionalna kozmetika može sadržavati toksične spojeve koji će preko kože, našeg najvećeg organa, ući u organizam. Prema nekim istraživanjima na taj način apsorbiramo čak 5 kg štetnih tvari koji mogu uzrokovati slabljenje imunološkog sustava, izazvati alergije, prouzročiti akne, ubrzati starenje kože i biti podloga bolestima poput karcinoma ili dijabetesa.
- Njeguje i hrani kožu i kosu
Naša koža barijera je svim štetnim utjecajima iz okoliša, štiti nas od infekcija i filtira toksine iz okoliša. Stoga je treba hraniti i njegovati kako bi ostala cjelovita i zdrava, a to ćemo najbolje postići proizvodima s prirodnim sastojcima.
- ‘Zelena’ kozmetika nije više toliko skupa
Iako je uvriježeno mišljenje kako je ‘zelena’ kozmetika skupa, to nije točno. Kako tržište prirodnih proizvoda raste, tako je sve više kvalitetnih i financijski dostupnijih proizvoda. Osim toga, ako su vam dostupni prirodni sastojci, možete posegnuti za ‘uradi sam’ receptima pomoću kojih ćete napraviti svoje kozmetičke proizvode – bez štetnih aditiva i konzervansa.
- ‘Zelena’ hit kozmetika odgovarat će i osjetljivoj koži
‘Zelena’ kozmetika pogodna je za sve tipove kože, pa i onu najosjetljiviju. Ponovno, zbog toga što ne sadrži konzervanse i umjetne mirise koji bi mogli izazvati alergije ili oštetiti kožu.
Ako vam ‘zelena’ hit kozmetika ukrala pažnju, no još ne znate s kojim brendovima i odakle biste krenuli, provjerite što nude oni koje su brojni mediji istaknuli kao najzanimljivijie ‘zelene’ brendove: 100% Pure Beauty, Au Naturale, Jane Iredale, RMS Beauty i ILIA.
Moglo bi vas zanimati:Ovo je 5 praktičnih savjeta uz koje ćete smanjiti otpad
Tekst: Lucija Biondić
Fotografije: Canva, Pinterest